onsdag 14 oktober 2015

I min bokhylla...




...står mina gamla polare Benny och Lenny and the Trollrockers.
Dom är ena riktiga charmtroll och jisses vad dom jazzar på när dom är på det humöret.
Jag får ibland säga till dom att ta det lite lugnt.
Vissa tider på dygnet vill jag ha det lite tystare.

Nu har människan blivit fullkomligt galen kanske ni tänker.
Men nej det har jag inte.
Jag älskar troll!
Jag har ganska så många i min bokhylla och några större på golvet.
Och alla troll är fådda och har sin egen liten historia.
Beroende på vem jag fått trollet av och när i mitt liv jag fick det.
Jag har inte en enorm samling, jag har strax över 30 stycken.
Jag hade alla gånger haft fler om jag köpt dom själv men nu blev det så att andra har gett mig mina troll, och jag har tyckt att det varit roligt.

Trollen kommer ur olika serier men ingen är komplett.
Jag har exempelvis några ur John Bauer serien, otroligt vackra.
Å så hittade min x-make en serie där han köpte några till mig och de trollen är så otroligt fula att dom blir charmiga.
Var och ett av trollen har sin givna plats med sina kompisar i min bokhylla i vardagsrummet.
Och jag är heltokig i alla jag har.
Nu är det länge sedan sist jag fick ett troll, jag tror mina nära och kära har glömt av min stora förtjusning men jag är nöjd med dom som finns.

Har ni något särskilt som ni samlar på?

Nå nog om det, idag är det Onsdag.
I eftermiddag får jag nog främmande av Beda.
Hon skrev och frågade på Fb om jag ville ha besök och givetvis vill jag ju träffa den galenmajan.

Gårkvällen var lugn.
Satt länge och pratade med Mini vid middagen.
Sen löste jag korsord i min säng och han kom och la sig och jisses så roligt vi hade.
Vi skrattade så vi nästan grät åt vissa ord i krysset.
Nå vi kanske har fruktansvärt dålig humor båda två då ett fotbollskryss kan bli så roligt men det var det där med ödem i benen och slem som gjorde susen.
Det gäller att läsa rätt och när jag är trött blir det sällan rätt.
Men det var skönt i alla fall att skratta så hjärtligt innan godnattet.

Nu får ni ha en underbar dag alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Har inget jag samlar på för tillfället...
    Ha en bra dag du med

    Kram

    SvaraRadera
  2. Troll är söta =)
    Jag har samlat på prydnadssaker.. Men jag har hejdat mig, plötsligt hade så himla många flyttat in, så jag har rensat bort nästan alla prydnadssaker (gett bort, slängt osv) ... jag köper inte nya längre. Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt klart kan man inte samla på sig för mycket.
      Det måste gå att leva i det oxå.
      Kram

      Radera