onsdag 28 oktober 2015

Jag känner mig virrig...



Min egenhändigt målade tavla


...en smula virrigare än jag brukar vara.
Har haft en så konstig natt då jag vaknat 4 gånger i timmen.
Drömmar, mycket knepiga har kommit och gått.
Jag vet egentligen inte ens vad jag drömt, bara att drömmarna varit kaotiska.
Kanske beror det på gårdagens besök av "The good looking guy", då jag inte vet vad jag ska känna när det gäller honom.
Jag trivs enormt bra i hans sällskap, han är en mycket trevlig man.
Han kysser som en Gud.
Och ja, vi har haft det fint på alla sätt de gånger vi setts.
Däremot är han svår, kan gå under jorden lite nu och då och det är just det som gör mig betänksam.

Är han något att ha?
Hur skulle det bli om jag lät känslorna svalla, det jag idag håller emot?
Är han stadig och trygg när mitt eget liv gungar?
Hur nära kan jag låta honom komma?

Jag är livrädd för att bli sårad.
Jag är rädd för att ge ut hela mig själv.
Jag är rädd helt enkelt...

Nå nog om det!

Jag är helt ensam här.
Mina ungdomar sov över hos sin äldsta syster.
Jag har ingen aning om när dom kommer hit igen.
Det kan bli när som helst eller senare.
Det lär jag märka.
Jag har inget inplanerat idag utan tar dagen som den kommer.
Å det är skönt!

Ha det nu så gott alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. låter komplicerat ... men oftast brukar det bli bra om man lyssnar till det man känner i hjärtat. Känns det rätt så är det oftast värt risken att bli sårad... det finns ju alltid en risk med allt man tar sig för. Men vad vet jag, egentligen ingenting. Hoppas att du kommer fram till vad som är rätt för just dig <3
    Ha det fint! Och Ta väl hand om dig!

    Kramen

    SvaraRadera
  2. Tack för fina funderingar rörande detta ämne.
    Jo jag tänker nog lyssna till vad hjärtat säger men vill gärna träffa honom några gånger till innan jag tar ett beslut!
    Kram

    SvaraRadera