tisdag 6 oktober 2015

Jamenjaha...




Inte verkar förkylningen bli bättre.
Känner mig som ett mähä.
Ont i hela kroppen, febrig,snorig eller tät i näsan.
Det småvärker i bihålorna.
No inte kan jag påstå att det känns ens i närheten av bra.

I går låg jag i princip hela dagen och bara slumrade.
Orkade inte ens ringa Älskade E.
Mini ringde på sena eftermiddagen och berättade att han nu varit hos optikern och behöver glasögon.
Det är som vi trott.
Om två veckor ska han få dom.

Midi ringde och berättade att hon spontanåkt hem så hon var hos sin far och diskuterade den kommande flytten. 
Tyvärr fick jag inget riktigt datum så jag kan liksom inte ordna med bror som ska ha hennes saker och med min finaste Pappelino om utstädningen av lägenheten.
Då min x-make hjälper till med flytten så känns det som att jag får hjälpa till med att städa ut i lägenheten.
Men då jag inte har bil och kan ta mig dit tänkte jag höra om Pappelino kunde tänkas följa eller låna ut bilen till mig.

Egentligen orkar jag inte ens tänka på vilken energi det kommer att behövas att städa efter flytten men det känns som att jag är tvungen att hjälpa till.
Oavsett ork...
Nå det är inte riktigt än det ska ske...

Eventuellt så får jag besök av Midi idag.
Ska bli skoj att träffa henne.
Skulle vara roligt att träffa vem som helst, här har ju varit helt lugnt sen Mini växlade boende.
Han är nog den sista jag sett sen i Fredags.

Nä nu blir det sängen igen.

Ha en skön dag alla fina!

Kramen om!



3 kommentarer:

  1. När jag blir förkyld brukar jag bli riktigt ordentligt förkyld. En förkylning som inte precis går över på ett nafs för mig.. Medans andra i min närhet bara behöver dras med en förkylning i några dagar..
    Fortsatt krya på dig =) Jag hjälpte min vuxna dotter i våras att flyttstäda hennes lägenhet innan hon flyttade ifrån den lägenheten hon bodde i... Nu ångrar hon att hon flyttade, men, men... Flyttstäda tar enorm med energi, det gjorde det för mig i alla fall. Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Nej nej nej...nog ska man vara frisk för att vara med på flytt...och framför allt orka städa:) Hoppas du kurerar dig ordentligt nu. Krya på dej kram...igen:))

    SvaraRadera
  3. God morgon ,,,,,då är vi två som är snoriga *atjoo* ja du att flyttstäda är ingen hit såå jobbigt även för mig, hade inte orkat men som du säger lite av ett måste ....krya på dig kramen

    SvaraRadera