onsdag 21 oktober 2015

Megaumgänge...




...hade jag igår eftermiddag och kväll med en av dom bästa.
Det är ju så att alla har lite olika värde i umgängeskretsen,vissa gör mig mer glad att se än andra.
Vissa har större inflytande över mig än andra.
Somliga gläds jag bra mycket mer att umgås med än andra.
De som står absolut högst i kurs hos mig är givetvis mina ungdomar.
Så kommer givetvis Älskade E per telefon och Beda har en hög ställning bland mina vänner jag ser IRL.

I går var den bästa och finaste Midi som kom till mig.
Klockan var strax före 16 när det ringde på dörren.
Vi satt i köket och pratade.
Jag frågade givetvis om hon ätit och fick svaret, näe.
Så då tog jag fram mat åt henne som hon fick värma upp i mikron.
Å jo hon tyckte som vanligt att min mat är god.

Efter att hon ätit la vi oss i min säng och fortsatte prata.
I förrgår ringde hon min lillebror för att få bekräftat att det var okej att hon har sina möbler hos honom samt att hon frågade om vi kunde få låna en av bilarna på Söndag då vi ska städa ut lägenheten.
Han bekräftade om förvaringen av möblerna men sa att han behövde fundera över billånet.
Vips när vi ligger i sängen så ringer min lillebror.
Dom pratade först om Lördagen när flyttlasset går.
Och sen säger han att han tänker skjutsa upp oss på Söndag.
Midi blir givetvis förvånad.
Det visar sig så att han inte har vinterhjul på bilen så han ville inte att jag ska köra då jag vanligen inte kör bil och man inte vet vad för väglag det kommer att vara.
Och så säger han att det går fortare att städa ut lägenheten om vi är tre så han tänker hjälpa till.
Nu vill Mini oxå följa så då blir vi helt plötsligt fyra stycken som städar ut så det lär gå fort...
Jag känner mig mycket nöjd med arrangemanget.
Det kommer inte att bli så tungt som jag tidigare befarade så jag är nöjd med hur det blir.

Resten av aftonen fortsatte i samtalets tecken.
Vi hade rikligt med  mor- och dottertid.
När klockan var runt 21 frågade jag om hon skulle sova över eller vad hon tänkt.
Det blev sova över så nu sussar hon sött.

Själv sitter jag här vid laptopen och dricker mitt ljuvliga morgonkaffe.
Ute är det väldigt disigt.
Lite trolskt så där.

Ha nu en skön dag alla fina!

Kramen om!

8 kommentarer:

  1. Vad skönt med Mor och dottertid tillsammans. Och vad bra att ni blev fler så flytten går fortare och så blir det ju roligare när man är fler.

    Njut den här dagen!

    /Cecilia

    You Rock!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det känns skönt att vi blir fyra till utstädningen.
      Själva flytten hjälper inte jag till med,det gör min X-make.
      Kram

      Radera
  2. Men vad bra att ni blir såpass många som hjälps åt med flyttandet! Det är jobbigt att flytta. Syrran o hennes sambo håller på o flyttar till eget hus för tillfället
    Ha en bra forts på dagen

    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Själva flytten hjälper inte jag till med, det gör min X-make.
      Däremot utstädningen av lägenheten.
      Det känns himla skönt att vi blir fyra stycken.
      Det kommer att gå så fort.
      Kram

      Radera
  3. . Du verkar att ha en klok dotter... Och visst är det fantastiskt när man kan hålla ett samtal om allt och ingenting med de sina... Sånt är guld värd tycker jag " ler" Tur att du får hjälp med att flyttstäda din dotters lägenhet och att din bror kör er dit och hjälper till =) Kram ♥


    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Midi är både mogen och klok för att vara en så pass ung kvinna.
      Hon fyller snart 21 år.
      Jag myser fullt ut när vi har riktig härlig kvalitetstid ihop.
      Kram

      Radera
  4. En klok tös ( som sin mamma) jag saknar min tös som jag inte träffat på nån dagar då jag har svårt att gå ha en fin dag min vän kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är en mycket härlig tös att tillbringa tid med.
      Kram och fortsätt läka så du blir dig själv igen!

      Radera