söndag 4 oktober 2015

Nej men sol tänker jag...




...och tittar in i fönsterlampan i köket.
Jag har nog inte riktigt vaknat ännu.
Undrar hur dagen fortsätter då jag är så virrig redan nu.
Men jag har ännu inte fått mitt morgonkaffe så det kanske beror på det.

Om vi nu ska gå tillbaka till vädret så är det nog lite sol ute oxå.
Lite moln men mest skymoln.
Det kanske blir en härlig höstdag om jag har tur.

Nu har kaffet gått klart så här sitter jag med den härliga drycken som förhoppningsvis får min kropp/hjärna att vakna.

Om någon undrar vad jag gjorde igår så sov jag mest hela dagen.
Jag satt uppe under förmiddagen,löste lite korsord, pratade med Älskade E och tja jag gjorde nog inte så mycket mer.
Värmde mat efter lunch och sen blev det en siesta gånger två.
Jag vaknade till ur siestan, blev tvungen att gå upp på toan,satt uppe en stund och sen la jag mig för att läsa en bok men jag hade inte sovit klart så jag somnade igen.
Klockan blev nästan 19 innan jag riktigt vaknade till igen.

Nu måste jag kanske skylla sovandet på förkylningen som fortfarande inte gett med sig.
Det kan ju ha varit i läkande syfte min kropp bestämde sig för denna sovning.
Sen är det knappast svårt att räkna ut att jag hade svårt att somna i natt i stället..
Nåja det är som det är.
Jag känner att jag alltid är i otakt med livet,det är bara så...

Å nu kommer jag på att jag glömt att berätta något roligt som kommer att hända senare i år.
Tidigare i veckan när jag pratade med Älskade E gick hon ut på sin mail och såg ett väldigt förmånligt erbjudande från Birka Cruises.





Hon grunnade över om hon kanske skulle nappa på erbjudandet och åka.
Hon brukar åka ensam emellanåt på kryssning, hon tycker att det är roligt.
Nå helt plötsligt säger hon att jag borde åka med henne.
Det är flertalet år sedan vi sist sågs.
Hon började räkna på vad det skulle kosta och kom fram till att det blev snorbilligt.
Bussresa till Stockholm, kryssningen, hytt (gemensam) och julbord för endast 395 riksdaler.
Nå men det är ju så pass billigt att jag skulle kunna unna mig själv en resa med henne.





Så jag bestämde mig helt sonika för att säga Ja.
I början av December händer det, då ska jag på skoj och äntligen träffa Älskade E igen.
Se så lätt det kan gå.
Resan är nu bokad så jag kan inte dra mig ur, och det vill jag inte heller.
Jag hittar som aldrig på något.
Dels beror det givetvis på ekonomin men det beror även på att jag sällan känner ork för något.
Roligt kommer det med all säkerhet bli då vi är lika galna och tokiga bägge två!

Nu får ni ha en strålande dag alla fina!

Kramen om!


7 kommentarer:

  1. Godmorgon på dej! Hoppas att du vaknat upp ordentligt efter att du fått ditt kaffe :) Här sover M än ...
    Kul att åka iväg på kryssning! Hoppas att det blir kul !
    Ha en bra söndag!

    Kram,kram

    SvaraRadera
  2. Men vad roligt för dig att åka iväg på en kryssning =) Någon sol i min stad har inte visat sig ännu denna dag och min kaffekopp med kaffe i förstås finns bredvid mig som vanligt ☺ ☺ Ha en fin kanelbullens dag
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Åh va roligt för dig : ) låter super billigt jag såg nåt sånt oxå kanske vi oxå kommer nappa får se hur våra schema ser ut :) ha en fin söndag kramen

    SvaraRadera
  4. Låter ju toppenmysigt att få åka iväg! Det kommer att bli kanonkul! Kram

    SvaraRadera
  5. Men så kul att få åka iväg sådär tillsammans:) Kan tänka mig att du längtar:)). Kul att ha nåt trevligt att se fram emot. Kram till dej

    SvaraRadera
  6. Jag var på möte i en styrelse jag sitter med i igår, via skype. Jag vaknade, var med på mötet - och sen somnade jag och sov fyra timmar på eftermiddagen...

    SvaraRadera
  7. Välkommen till min blogg! Va kul att just du hittade hit och vill läsa om min vardag m.m. Här kan ni läsa om allt möjlighet som hör till min vardag. Bland annat i vardagslivet m.m.

    SvaraRadera