torsdag 1 oktober 2015

Säg den dag som inte bär något gott i sig...




Trots min förkylning och att jag höll mig inomhus hela dagen igår så sken solen så vackert från en klarblå himmel.
Det blir lite lyckoruv inom bara av att se den där härliga lampan.
Nu höll jag mig helst av allt i sängen igår men ändå.

Min kurator ringde och bokade ny tid så det blir samtal på Måndag förmiddag.

I går eftermiddag sa jag till Mini att jag tyckte att det var konstigt att inte finaste Pappelino ringt på hela dagen då han gjort det sista veckan,å andra sidan sa jag att jag skulle bli förvånad om han ringde då dom är på kryssning till Tallinn.
Jag hann inte mer än säga det så ringde min mobil och i andra änden var givetvis finaste Pappelino.
Men hallå, har du inte semester eller nåt, tänkte jag.
Vad han undrade över var cigaretter.
Tydligen funderade han på att köpa en limpa till mig och grunnade över sorter.
Själv tror jag att han måste ha haft en släng av tillfällig förvirring och kanske feber.
Min pappa köpa cigg till mig, det har aldrig hänt i hela mitt liv.
Nå jag lär väl märka när dom kommer hem.

Idag har jag inga större planer än att fortsätta kurera mig.
Jag borde ta mig till affären då mjölken börjar tryta och jag skulle behöva halstabletter för att linda det halsonda men jag får se vad jag orkar med.

Middagsplaner lutar åt pannkaka.
Har en mjölk på kort datum jag borde använda upp.
Och Mini gillar pannkaka.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!



5 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Krya på dej med förkylningen!
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. God morgon ,,,oj du är uppe tidigt :) jasså så klart han köper cigg till dig snällt ju tankeöverföring kallas det ;) så blir det ibland...ja du jag tänkte oxå på plättar idag mmm gott ha den bästa dagen kramen

    SvaraRadera
  3. Det är så skönt när solen lyser, helst nu då det blivit höst...
    Fortsatt krya på dig ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  4. Underbart med sol även om förkylningen härjar ... Krya på dig! /Mormor

    SvaraRadera
  5. Härligt med sol. Man blir riktigt glad då.
    Men förkylning lät trist. Många som har det nu. Nu på morgonkvisten då jag skriver känner jag åxo av en släng känner mig inte hundra. Men så kan det vara. Hit å dit tills man blir riktigt dålig

    Krya på dig nu.
    Kramar.

    SvaraRadera