söndag 25 oktober 2015

Söndag...





...men jag visar ett foto på gårdagens middag oavsett rubriken på inlägget.
Inget komplicerat men supergott.
Pressad potatis, ugnsbakad lax, hemgjord romsås och kokt broccoli.

Vi var alla rejält hungriga när vi satte oss till bords.
Midi och Mini som flyttat och jag som just inte fått något i mig under dagen mer än kaffe.
Vi satt länge och åt och pratade om flytten.
Det hade gått bra men så var varenda pinal nedpackat oxå.

Och jag fick minsann hela vardagsrummet fyllt med rosa sopsäckar innehållande mest kläder och skor.
Midi ska tydligen sortera och låta en hel del gå till klädinsamling.
Å jag bara skakar på huvudet och undrar hur hon i all sin dar ska få bort allt detta som står i mitt vardagsrum.

Så fort jag fått ordning här hemma så tillkommer det en nya massa saker som ska ta vägen någonstans.
Och ingenting nytt står jag själv för.
Det gör mina rara barn.

Jag får göra som jag vanligen gör, jag blundar för eländet och ser med tillförsikt att det kommer att bli bättre och försvinna utan arbetsinsats av mig.

För övrigt så blir vi hämtad om dryga timmen.
Jag har så ont i kroppen att jag bara har lust att skrika men städa ska det visst göras i dag och man får stå för det man lovar.
Det ska väl gå på något vis.

Önskar mig nu att det vore eftermiddag och vi var hemma igen och allt var klart!

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

12 kommentarer:

  1. Hoppas att det går bra med städandet nu!
    Här är det rätt så lugnt idag....har ont i kroppen jag med
    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Städningen är klar nu och jag är så färdig som jag kan bli.
      Kram

      Radera
  2. oj! När jag såg att du hunnit äta söndagsmiddag enligt bilden, blev jag för en sekund stressad över huruvida det verkligen redan hunnit bli måndag :) Vart tog söndagen vägen? Men så läste jag att det var gårdagens middag och då kunde jag andas ut ;) Gott ser det ut i alla fall....
    Jag hänger dock inte riktigt med i svängarna, har dina barn flyttat hem eller hemifrån?

    Önskar dig en fin söndag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej du Söndagsmiddagen står i ugnen nu.
      Ha en go eftermiddag och kväll!
      Kram

      Radera
  3. Det såg onekligen gott ut det ni åt igår =) Lax har jag inte ätit på hemskt längre så nu fick du mig att bli hungrig på lax." Ler " Lycka till med flyttstädningen =) Och hoppas att du inte förtar dig allt för mycket med städningen så att du får mera ont i kroppen i eftermiddag/kväll... Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här var det jättelänge sedan jag gjorde lax sist.
      Tycker att det varit för dyrt.
      Den här laxen kom från Midis frys.*L*
      Kram

      Radera
  4. God morgon fina du ....åh var det idag redan? jag lider med dig o förstår att detta kommer att slå hårt mot dig sen, men som du säger har man lovat så. Men va gott det ser ut och jag känner som du när det gäller massa saker som inte är dina ...kliar liksom i kroppen o bara att gilla läget för en tid ...hoppas det går snabbt i dag o du snart är hemma o kanske orkar berätta hur det gått ...stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är jag hemma och vi är klar så lägenheten hennes är ur världen nu.
      Skönt att ha det gjort!
      Kram

      Radera
  5. Oj då - fullt upp! Vem var det som flyttade var? Har Midi flyttat hem igen? För Mini har du väl varannan vecka?

    Hoppas du fått vila nu efter städningen!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var/är Midi som flyttat hem.
      Jag har fortfarande Mini varannan vecka,vill gärna ha honom flertalet år till i mitt bo.
      Han är trots allt bara 16 år.
      Snart ska jag lägga mig, det har varit en lång dag och jag är mer än slut på.
      Kram

      Radera
  6. Jag blir helt knäckt när du pratar om flytt hos dej också...när jag nyss gjort 3 flyttstäd. Kroppen behöver vila efter flytt. Skönt när allt är gjort:)) Bra att hon tänker på skänka också. Återanvändning är super tycker jag. Ha det fint. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. 3 flyttstäd hade jag aldrig orkat med.
      Nu är det gjort och jag är nöjd med att jag orkade med min insats.
      Kram

      Radera