måndag 12 oktober 2015

Tänka sig nu är det Måndag igen...




En helt ny vecka ligger framför oss.
Ett nytt kapitel i livet öppnas.
Tro vad denna vecka har att bjuda på.

Jag har ju min älskade Mini här tills Fredag.
Å på Fredag så ska jag på samtal.
Nu får vi hoppas att det inte blir avbokat igen, att jag alltså är frisk tills dess.
Jag mår mycket bättre men helt frisk är jag inte.
Och jag vill inte ha något återfall.
Å har jag tur så får jag kanske besök till helgen.
Men återkommer om det när jag vet något bestämt.

Det är ungefär vad som händer i veckan.
Hm, kom på en sak till.
Jag och Mini ska på banken på Torsdag för att fixa BankID och Swish.
Å sånt bök det alltid är.
X-maken måste dra ut en fullmakt som han skriver under så att jag kan gå in på banken och fixa detta med sonen.
Utan hans påskrift så blir det inget av.
Tänk om man nu inte skulle bo i samma stad, eller om kontakten inte är god.

Jag pratar ju inte så gärna med min x-make i dagsläget.
Kan inte minnas när jag ringde honom sist rörande barnen.
Helst av allt vill jag inte ha något alls med honom att göra.
Så jag är glad att mina barn är så stora.
Vi behöver inte prata med varandra.

Nu är det ju inte så att jag skulle ignorera honom om vi stod bredvid varandra.
Jag är fortfarande civiliserad.
Men jag vill inte ha kontakt med honom.
Han har jävlas med mig lite för många gånger efter skilsmässan för att jag ska se honom som en person jag vill ha något att göra med.
Å då är det skönt att jag kan slippa och kan välja bort honom.
Han har tagit tillräckligt stor plats i mitt liv som det är.
18.5 år i äktenskap och så dessa jävliga åren efter skilsmässan.
Det är liksom nog, bägaren har runnit över.

...men märk väl, jag pratar aldrig illa om honom inför någon av mina barn och det har jag aldrig gjort trots att jag inte kan säga detsamma om honom.
I det fallet har jag varit benhård, mina barn ska inte behöva höra sånt ur min mun.
Det är deras pappa och dom älskar honom och jag skulle aldrig komma på tanken att försöka ändra på det genom att svartmåla honom.
Nope det skulle aldrig hända!

Jag har min hederskodex..

Nu ska jag ringa Älskade E så ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

8 kommentarer:

  1. Hoppas att du får en bra måndag o att du kryar på dej!
    Kram

    SvaraRadera
  2. God morgon ,,,,låter som en skön vecka :) hm vem kommer på besök hi hi ja du som min ex då barnens pappa men barnen träffar han ibland inte så ofta jag har ingen kontakt heller inte haft på alla år, han kom inte över att jag lämnade ..men jag är som du jag har gått vidare i livet, jag är lycklig men det han har med sin fru är inte så bra o han är en bitter typ ännu......trist för barnen men så är det ...och du gör rätt i det du gör :) ta hand om er kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vem som eventuellt kommer på besök är en i nuläget välbevarad hemlighet.

      Radera
  3. Mina barn umgås aldrig med sin pappa tack vare vad dem och (jag) blev utsatta för av honom
    Jag har haft de två yngsta barnen på heltid sen det blev slut mellan mig och min fd för sex år sedan.
    Jag brukar inte prata om min fd med barnen annat än om han gör någonting mot oss. Vilket han som tur är inte gjort på bra länge nu. Måndagskram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tråkigt att det är så illa att ingen kontakt finns mellan honom och barnen men det är förmodligen ett klokt beslut.
      Varm Kram

      Radera
  4. En sådan fin höstbild!

    Du gör klokt i att inte tala illa om ex-maken då barnen hör, han är ju alltid deras pappa. Du vinner på sikt på det att du inte säger nåt ont fastän han kanske gör det. Barnen är ju rätt stora och kan sålla, men också bra att inte tvinga dem ta ställning.

    Vi var också gifta länge, nästan 16 år. Jag ville inte skiljas men han hittade en ny och ville skapa nåt nytt där det inte fanns utrymme för mig. Bara att acceptera, men jag har haft en lång väg att gå. Nu känns livet rätt bra ändå.

    Kram och hoppas fortsättningen av din vecka blir fin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det fotot gillar jag, så vackra färger i det.

      Vad skönt att läsa att du kommit på fötter igen och fortsätter ditt liv.

      I mitt fall så var det jag som lämnade men inte för att jag träffat en ny man utan för att vårt äktenskap var så destruktivt och jag kände att jag inte skulle ta mig levandes ur det.

      Kram

      Radera