lördag 17 oktober 2015

Tidig Lördagsmorgon...




...för klockan visar inte mer än 04.45 så jo tidig morgon är det.
Jag är helt ensam i huset.
Mini växlade boende i går
Mitt värdfolk åkte till stugan i Onsdags så det är bara jag här nu.
Tur jag inte är mörkrädd eller bär liknande rädslor inom mig.
Tja att vara rädd för att vara ensam, något sådant känner inte jag.
Jag trivs mycket gott i mitt eget sällskap, däremot kan jag ibland tycka att det är tråkigt att vara helt ensam, särskilt under helgen då alla har så fullt upp med sitt.

Nå jag sitter med min kaffemugg och önskar att jag kunnat sova aningens längre men går det inte så går det inte.

I går så hade jag mitt samtal.
Det var ett bra tag sedan sist då min förkylning kom i vägen.
Vi fortsatte prata om gränsdragning och lite annat smått och gott.
Jag fick mitt frikort så nu behöver jag inte betala inom sjukvården förrän början av september 2016.
Det känns himla fint.
Det här året gick det snabbt att få det.
Men det är klart, dom tar 300 kr för ett läkarbesök inom psykiatrin så hundralapparna tickar ju på ganska så snabbt om man har ett par täta läkarbesök.
Å så ändrade jag läkarbesöket som jag skulle ha på Måndag.
Det kändes lite för tätt då det är en ren medicinjustering och jag inte kommit så långt med den nya eller utfasningen av en av de gamla.
Mottagningssköterskan ordnade en ny tid i November, mycket enkelt.

Väl hemma så åt jag och sen var jag på väg att lägga mig när Mini dök upp för att hämta sina prylar.
Å så annorlunda han såg ut.
Han har fått sina glasögon och snacka om att det ändrar utseendet.
Men han passar jättebra i dom och han var helt förundrad över hur bra han nu ser.
Både färger och konturer är helt plötsligt skarpa.
Det var riktigt mysigt att få den där långa, varma kramen innan han gick sin väg.
Å lite sorgset, som alltid.
Jag vänjer mig aldrig...

Å nu så är det Lördag.
Jag har inga planer alls för helgen.
Hade hoppats på något annat men det blev tydligen inte så.
Så jag sitter här helt för mig själv.
Och det går väl det med.

Hoppas att ni får en härlig Lördag alla fina!

Kramen om!


7 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Tidig morgon här med idag. Såå ont i händerna, benen o ryggen. Sovit dåligt. Resten av familjen sover än
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hos mig är det alltid liv och rörelse av tonåringar... ( Och dem senaste 2 månaderna har jag haft även barnbarnet och dottern på heltid hemmavid) Någon ensamtid/egentid för mig finns knappt, då ska jag ha riktigt tur om jag får ha det... Denna lördag händer ingenting speciellt hos mig... Kram och ha en fin Lördag =)

    SvaraRadera
  3. God morgon ja här har det inte varit så mkt energi men så svårt att sova på rygg så ryggen gör ont ännu :( ville sova mer men det går inte så jag förstår dig när du är uppe så tidigt går det inte så är det så ...javisst ändrar glasögon en del :) hoppas du får en skön lördag som du vill ha den kramen

    SvaraRadera
  4. Vilket vackert träd du har fotograferat. Jag är också sådär morgonpigg och det är ganska mysigt att vara tidigt vaken och se dagen gry.

    Önskar dig en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag fotade trädet igår när jag var på väg till samtalet.
      Jag är så glad att jag har en mobil med en bra kamera igen.
      Kram

      Radera
  5. Att måsta skilja sig från sina barn vänjer man sig aldrig...håller med om det. Bara när vi varit och hälsat på hos sönerna 22 mil bort...man känner sig tom inombords när man åker hem igen...Men morgonpigga det verkar vi vara båda 2...både du och jag. Ha en fin helg. Kram

    SvaraRadera
  6. God söndag morgon :) hoppas din helg är bra o söndagen blir fin kramen

    SvaraRadera