lördag 10 oktober 2015

Tjoho...


Googlad bild


I morgon får jag en ny mobiltelefon.
Alltså den är ju inte ny ny men för mig är den det.
En iPhone 4  eller något liknande.
Midi har idag köpt ny så jag får ta hennes gamla.
Å för mig är det givetvis ett framsteg då jag just nu (sen min gamla gick sönder i Mars) har en mobil från typ förra århundradet.
Det går att ringa, skicka sms,spela WF om jag hela tiden raderar historiken i den.
Det finns liksom ingen plats för det är en så gammal mobil med så litet lagringsutrymme.
Fota är inte att tänka på.
Det är något jag saknat, då jag fotade mycket med min förra mobil.
Nå det lär bli ändring på nu.

Mini håller tydligen på att fixa den åt mig.
Ni vet gjort fabriksåterställning så att den är tom, laddat ner vissa saker som han vet att jag vill ha osv.
Det som kommer att bli krångligt är att sms;a.
Jag har ju haft en Samsung och jag gillar deras tangentbord, jag vet att min nya iPhone inte har den.
Så jag lär få öva upp min skicklighet att skriva sms framöver.

Är jag glad?
Ja men tjoho, det kan ni slå er i  backen på att jag är!!!!!
Med min inkomst så hade det dröjt lång, lång tid till,  innan jag skulle ha råd att lägga pengar på en ny mobil.
Så jag är superglad.
Och mycket glad över att jag har en sån givmild dotter som tänker på sin ömma moder.

Imorgon blir en rolig dag....

Ha en superkväll alla fina!

Kramen om!

Ps. Jag har gjort så att kommentarerna inte syns direkt utan jag måste godkänna dom innan dom publiceras.
Detta har jag nu valt för att jag vill slippa sådana idiotiska kommentarer jag fick tidigare idag.
Bara så ni vet och fortsätt ändå kommentera alla fina!



6 kommentarer:

  1. Härligt med ny mobil :)
    Tråkigt med idiotiska kommentarer.....
    Ha nu en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja mycket tråkigt men det verkar vara nån dåre som hoppar runt bland vissa bloggar och sprider dynga.
      Du med ska ha en fortsatt fin kväll!
      Kram

      Radera
  2. Vad kul att du får en ny mobil =) Du kan kolla IP - nummer på denna sida. http://www.ipnr.nu/
    Det är en högs otrevlig människa som kommenterar med många diagnoser.. Hon har trakasserat mig och snott mina inlägg och satt dem i sin egen blogg.i omgångar sedan i somras. (Du hade rätt om att den anonyma som skrev den elaka kommentaren och som nu har kommenterat dig med är samma person "ensamma" som har snott mina inlägg och haft ett ont öga mot mig.. Såg att hennes blogg är borttagen nu. Tyvärr brukar hon bara göra nya bloggar när hennes bloggar raderas och fortsätta med sina trakasserier... Ha en fin Söndag. Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så himla tråkig människa.
      Måste finnas vettigare saker att göra än att trakassera bloggare.
      Kram

      Radera
  3. Hej, hej, hemskt mycket hej!
    Så härlig glädje du sprider! Då vet du vad du ska göra idag men glöm inte solen om den lyser hos er idag. Här i Skåne gör den.
    Ha en bra mobildag.


    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar och titten in i min blogg.
      Jo solen skiner här idag med och jag har hållit på lagom mycket med min nya mobil.
      En fin dag är det!
      Kram

      Radera