torsdag 15 oktober 2015

Torsdag då...och lite allt möjligt...




Ja där ser ni min nuvarande Japaninspirerade säng.
Väldigt nära golvet utan en sängram men jag måste erkänna att rent sömnmässigt gör det ingen skillnad.
Å inte gör det särskilt ont om jag mot förmodan skulle trilla ur sängen heller.
Å när jag får råd att köpa en ny sängram det vet i gudarna?
Ser ni den fantastiska golvmattan, typ från 70-talet...hihi





En bit av vardagsrummet, den del jag har soffan i.
Jag älskar fortfarande min blå soffa som skimrar i olika nyanser beroende på hur ljuset faller på den.
Nu börjar den tyvärr vara nött och gammal så det är ju något jag måste köpa någon gång i framtiden med.
Till soffan har jag två fåtöljer som inte syns på bild.
Och så mitt gamla marmorbord, tung så in i helsike och förmodligen väldigt ute i dagsdata men det står där och jag orkar inte lyfta bort det.
Jag har lyckats få den på foten en gång, då jag var osedvanligt klumpig, och jag svimmade.





Några av mina egna tavlor, "skogen, min explosiva hjärna, den gråtande flickan och den sönderslagna flickan".
Jag har fler men dom är inte ramade.
En vacker dag så tar jag kanske fram penslar och duk och börjar måla igen.
Mest troligt inte så destruktivt, jag vill måla med klara färger.





Matbordet i vardagsrummet.
Det är åttkantigt och jag är väldigt förtjust i det.
Där sitter vi mer under vinterhalvåret när vi vill ha det lite extra mysigt.
Som ni ser så har jag tvättat kläder och har kilat torkställningen mellan bordet och väggen.
Där står det bra och torkar fort då jag har ganska så stora element under fönstren.
Mellan tvättarna/torkningarna fäller jag ihop det och det får stå ute på min altan.

Se det var några glimtar ur mitt hem.

Annars så har morgonen varit helt okej.
Pratat bort en stund med Älskade E.
Har tagit fram kyckling så jag ska göra kycklinggryta idag.
Måste göra den klar innan jag åker till byn och möter upp Mini så vi ska på banken och fixa där.
X-maken skrev på fullmakten så den fick jag hem igår.
Men lite lustigt blev det då han fick skriva om den.
Den första hade han skrivit fel efternamn på mig, han hade skrivit mitt flicknamn.
Så jisses vad det måste ha sluntit i huvudet på honom.
Jag har ju haft mitt nuvarande efternamn i över 20 år...
Så nu går jag och fnissar åt det.

I övrigt så fick jag sällskap av bästa Beda igår eftermiddag.
Vi satt ute på altanen, drack kaffe och fnitzade som vanligt.
Å så kom vi på hur vi egentligen blev Bedor.
Bara så där helt apropå så mindes vi begynnelsen av Bedorna och språket.
Jätteroligt!

Ha nu en toppendag alla fina!

Kramen om!



5 kommentarer:

  1. Va mysigt du har det och jag gillar ditt sovrum :) ja ens ex kan vara lite outoff hi hi dem har nog inte så mkt koll :/ låter som du är pigg & mående ja jag hoppas oxå ha det bättre snart men visst det går väl framåt sakta sakta kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag mår faktiskt mycket bättre nu när förkylningen gett med sig.
      Jag är fortfarande lite tät och har skrap på rösten men annars så känns det okej!
      Kram

      Radera
  2. Såå mysigt du har det :)
    Här är det städning på gång, men vilar händerna just nu.
    Ha en finfin dag

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej! Din fina sida känns också 70-tal, mysigt. Och att måla tycker ju verkligen du ska ta tag i igen, det är bra för själen och du har potential, det ser jag.
    Ha det gott tills nästa gång

    SvaraRadera
  4. Å, Tack för att vi fick följa med hem till dig en stund. Vad mysigt du har det och jag gillar dina målningar.
    Ha det fint!

    Kram Christina

    SvaraRadera