fredag 6 november 2015

Det blir inte bättre än såhär...




Fotot föreställer gårkvällen och ljuslyktorna jag tände på köksbordet.
Jag älskar att tända levande ljus, det har jag alltid gjort så det är den enda fördelen med höst/vinter som jag kan se.
Hos mig är det så ljust på sommaren att det inte är lönt att ge sig i kast med att tända ljus.
Förvisso finns ovädersdagarna, då finns möjligheten.
Nå jag satt i köket i går kväll och lyssnade på spotify och hade det mysigt.
Midi gjorde mig sällskap.

Tidigare på dagen tittade Beda in på lunchkaffe.
Hon hade med sig smarriga gifflar till kaffet.
Det var som vanligt mysigt att ha henne här.

På eftermiddagen så åkte jag in till byn och handlade lite.
Bara några få varor som fattades inför helgen.
Å givetvis så hamnade det lite till i vagnen men det var ändå sånt jag behöver.
Jag bussade tillbaka.
Känns skönt att jag slipper åka in till byn idag.

Jag pratade med Mini i telefonen.
Han hade en del att berätta, arma pojk.
Han sträckte sig i ljumskarna på gympan häromdagen.
När han kom hem så smörjde han in sig med ett liniment som heter Linnex.
Det är ganska så kraftigt och mycket brännande.
Å man ska nog helst inte smörja in sig i ljumskarna om man är man då det är lätt att det hamnar på de ädla delarna.
Å så hände det så han höll på att brinna upp.
Å den ömma modern skrattade, det gick inte att låta bli.
Nu tog han inte illa vid sig av mitt skratt då han omgående insåg sitt misstag.
Men igår kändes det bättre i alla fall...hihi
I eftermiddag får jag hem honom...

Sent på kvällen kom jag på att det är Fars Dag på Söndag.
Jag gick ut på nätet och budade en bukett till min finaste Pappelino.
Jag hoppas att den levereras på Söndag men det kan hända att den kommer redan på Lördag.
Men huvudsaken är att den går fram.
Eftersom jag inte har bil så är det lite svårt för mig att ta mig till honom då han bor några mil från mig.
Så detta är en god lösning!

Nu får ni ha en underbar dag alla fina!

Kramen om!

8 kommentarer:

  1. Hm...jag mår nog bättre idag :) Väntar på att klockan ska bli så jag får hämta dottern o vi far o handla mat.Ikv så hoppas jag att det blir bio...
    Ha en bra fredag

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller tummarna för att ni går på bio ikväll.
      Kram

      Radera
  2. Ha en trevlig helg =) Kraaaaaaaaaaaaam ♥

    SvaraRadera
  3. Va mysigt du har det o ljus är ett måste denna tiden på året :) skönt att du har barn hos dig i helgen o att ni får det mysigt på alla vis stor kram

    SvaraRadera
  4. Åhh vad mysigt du har det med ljusen på bordet. Visst är det så...att värmeljusen ökar på mysfaktorn i mörkret vi har just nu. Hoppas det blir bra med sonens problem ...inget kul med liniment...inte ens någon annanstans på kroppen. Stackarn. Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sonens problem har gett med sig.
      Han har inte så ont längre.
      Kram

      Radera