onsdag 18 november 2015

En bukett...




...vackra blommor vill jag ge till er som kommenterat mina sista inlägg.
Tack för era fina tankar som ni delat med er efter mina tunga inlägg!

Idag har jag läkartid.
Tanken var att jag skulle träffa min kurator innan men igår så ringde sköterskan och avbokade den tiden.
Känns som vanligt jobbigt att måsta ge mig iväg hemifrån.
Längtar redan tills jag är hemma igen.
Måste komma ihåg att få medicin utskrivet.
Min receptlista på apoteket gapar tom.

Gårdagen var i övrigt en lugn dag.
Beda tittade in på hennes lunch och det var lika trevligt som alltid.
Vi bestämde att vi ska ses på byn på Torsdag och äta lunch.
Det ska bli jättetrevligt.
Jag äter i princip aldrig lunch ute.
Min ekonomi tillåter inte det men nu gör jag ett undantag.
Hittat ett ställe som serverar Wallenbergare och det är ju himmelskt  gott om dom är tillagade på ett bra sätt.
Det ser jag fram emot.

I övrigt så hände inte mycket.
Jag låg mest i sängen och tittade på serier på laptopen.
Hela dagen typ, hade inte energi till annat.
Dom dagarna får gå de med men måste erkänna att det oftare är såna dagar än dagar med energi.

Nu ska jag läsa lite bloggar och dricka lite kaffe!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


10 kommentarer:

  1. Härligt med vänner :) Hoppas att lunchen blir trevlig imorgon !
    Här regnar det inte idag..molnigt o uppehåll. Nu ska jag snart byta i tvättmaskinen o börja med lunchen.....sen hämta sonen samt handla & vila då...
    Ha en fin dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här småregnar det minsann, märkte av det när jag var till läkaren.
      Kram

      Radera
  2. Att få komma ut o äta en god lunch, e rätt viktigt ibland det med...kan erkänna att jag nog gör det rätt vad det...mest beroende på dottern som bor här hos mig! Hon får ut mig på både det ena och det andra...Fast i grund o botten e jag nog rätt lik dig, vad det gäller sånt...jag trivs åxå allra bäst hemma!
    Ha en härlig dag!
    Kram /Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det ska bli riktigt trevligt att luncha ute i morgon och suveränt att det är med Beda!
      Kram

      Radera
  3. Men va söt du är blir glad av blommor ;) tack :) hade jag bott där hade jag bjudit sig på lunch ute :) äter inte heller ofta ute så gillar hemma mat ....hoppas du får en fin dag kram kram

    ps// läser du inte böcker? kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag läser böcker emellanåt men det beror på hur huvudet fungerar.
      Vissa perioder går det inte alls.
      Kram

      Radera
  4. Jag äter inte så ofta ute jag heller då ekonomin inte räcker till för nöjen och diverse... Jag brukar beställa receptbelagt medicin om den tar slut genom mina vårdkontakter. Det går smidigare på nätet för då glömmer jag inte bort att be om mera. Tack för en fin bukett =) Stor Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nätet är tämligen en god uppfinning...*L*
      Kram

      Radera
  5. hej på dig ....hur har du det? hoppas du har det bra o allt är bra med dina barn kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det är bra just idag.
      Blir snart hämtad till lunchen.
      Kram

      Radera