onsdag 11 november 2015

En liten mikropaus...




...tog jag igår.
Det blev inget internethäng alls.
Jag var lite ur gängorna så jag tillbringade hela dagen med Midi och vi låg i soffan i biblioteket och tittade på realityserier som dom galna Hollywoodfruarna, Bindefeld osv.
Det var precis vad jag behövde.

Middagen blev enkel.
Mini fick äta det som var kvar av tacosen och jag och Midi åt av morotssoppan.
Himla behändigt när jag inte hade någon som helst energi till att stå vid spisen och laga mat.

Ni kanske undrar om det hänt något särskilt som fick mig ur gängorna?
Svaret är nej, inget särskilt hände, jag bara rasade ihop lite mer än vanligt.
Kände mig så kraftlös när jag vaknade.
Funderade på en dag för mig själv i sängen men det kändes inte rättvist mot Midi.

På tal om morotssoppan jag gjorde.
Jag kommer absolut att göra om den men inte förrän jag köpt mig en stavmixer.
Min blender som jag använde för att mixa soppan gick sönder efter jag använt den.
Det är bara så irriterande.
Förra veckan så kraschade perkolatorn och nu min blender.
Det är något knepigt här i lägenheten just nu för så mycket går sönder, bara sådär, vips liksom.
Som tur var så hade jag en till perkolator, en stor en så den fick jag ta fram.
Men jag gillar inte när saker går sönder.

På dagens agenda står inte så mycket.
Jag känner mig fortfarande kraftlös men lite bättre än igår.
Ska nog ställa mig i duschen och tvaga min arma kropp.
Umgås med Midi skulle jag tro.
Laga middag till Mini.
Jag och Midi äter soppa, vi försöker äta nyttigt under vardagarna och soppa passar oss båda.
För övrigt är soppa mycket gott och välgörande för kroppen.

Nu ska jag läsa i kapp bloggar jag gillar...

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


10 kommentarer:

  1. Då är jag kanske ne av dom du gillar ;) för du har varit på besök ju hi hi ja ibland behöver man pause o bara vara o du vet att vi finns kvar ..ja det är skönt att jag får läka i lugn o ro nu stor kram

    SvaraRadera
  2. Låter som en perfekt dag!❤️ Och den där morotsoppan måste jag verkligen provlagade när orken finns! Kram❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja perfekt dag då man inte har energi till annat!
      Kram

      Radera
  3. Det där med stavmixer låter bra, tror att en sådan skulle inspirera till att göra fler soppor och puréer!

    SvaraRadera
  4. Det var väl en riktig bra dag det.
    Jag såg på "hollywoodfruarna" visst är dom roliga att titta på. Såg du söta vovven hihi Maria M som skulle sy haha. Ja, sånt där gillar jag att se hehe. Underhållning det är det.

    Ha nu en jättefin fortsatt kväll av det lilla som är kvar.

    Kramkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de Hollywoodfruarna, de är inte att leka med men det är svårt att låta bli att se dem.
      Kram

      Radera
  5. Ibland är det väl bara skönt att inget göra och inte ha en massa måsten...trots man inte orkar. Tur du har dina fina barn och dom har dej...den varma modern som alltid ställer upp o finns där. Så mysigt att bara kolla på film också. Ha det bra söta du. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. De där måstena är jag duktig på att blunda inför.
      När jag inte orkar så ser jag väldigt dåligt...något jag fått lära mig!
      Kram fina du!

      Radera