tisdag 3 november 2015

En vanlig Tisdag...




Fotot tog jag igår när jag stod och väntade på bussen hem.
Jag fotade inne i busskuren och tycker att det blev en läcker effekt.
Det är alltså inte dubbelexponerat utan man ser speglingen bakifrån i fotot.

Jag var alltså iväg en sväng igår.
Tittade på affärernas reklamblad och det var ett och annat jag ville lägga beslag på.
Var först på Lidl och sen på Kvantum.
På Kvantum höll det på att gå illa då jag för ovanlighetens skull fick för mig att köpa pulled pork, sån där färdig ask.
Nå jag tog den, gick till kassan med mina varor och reagerade lite lätt på att summan blev hög.
Jag betalade, packade ner varorna och så gick jag genom kvittot, vilket jag alltid gör innan jag lämnar butiken.
Och se där, jag hade lyckats att ta en ekologisk pulled pork och den kostade 75 riksdaler till skillnad mot den vanliga som skulle kosta 39.
Så mycket ville jag givetvis inte betala så jag fick vackert gå till förbutiken och lämna den åter.
Hade inte tid att vänta att dom skulle hämta den billigare för jag hade en buss att passa.
Nå jag fick 75 kronor i handen och femtiolappen var ny, så nu har jag sett en ny sedel med.

Brukar ni kolla kvitton innan ni lämnar affären?

I dag så har jag utvecklingssamtal.
Mini skickade en påminnelse i går kväll så jag säkert inte ska glömma.
Han är väl bekant med sin mors senil-light-demens.

Minne och jag hör liksom inte ihop nuförtiden.
Jag minns mycket från min barndom, jag minns alla gamla telefonnummer jag haft, jag minns gamla bankkonton, jag minns allas personnummer och sådana konstiga saker men jag har svårt att minnas vad jag gjorde för en kvart sen eller vem jag pratade med i telefonen för någon dag sedan, ska jag handla något särskilt så måste jag skriva upp det på en lapp men det är ingen garanti att när jag väl är inne i butiken kommer ihåg lappen.
Tider till samtal, läkare mm är jag tvungen att skriva upp i min lilla svarta, annars skulle jag nog aldrig säkert veta vart jag skall.
Nu får jag sms påminnelse från psyket men det fungerar inte alltid så jag måste ha det uppskrivet.

Min hjärna har definitivt fuckat upp sig av utbrändhet, uttröttningssyndrom, depression och ångest.
Tänk att jag en gång i tiden hade superkoll på precis allt och hundra bollar i luften.
Idag kan jag knappt jongulera en boll i luften innan jag tappar den.
Nå men det är som det är!

Hoppas nu att ni får en härlig dag alla fina!

Kramen om!


8 kommentarer:

  1. Känns som en bra dag här :) Hoppas bara att vi får bilen tillbaka idag..borde vara snart klar! Och solen skiner :)
    Nu ska jag börja med lunchen snart. M har tandläkaren först 13.15, så vi äter hemma o hoppas att bilen är klar då!
    Ha en bra dag du med!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller tummarna för att ni fick tillbaka bilen!
      Kram

      Radera
  2. Ja bilder kan bli skumma i vissa situationer, hi hi du lyckades få det fint, jadå jag kollar alltid kvittot o just det tänkte jag berätta om själv, man lär sig av gånger man inte gjort det :) hoppas du får en skön dag kramen

    SvaraRadera
  3. Idag ska jag gå på utvecklingssamtal.... Jag brukar oftast kolla kvittot efter att jag handlat. En gång hade jag handlat för ca 500 kr men i kassan fick jag betala över tusen kr... Kollade kvittot och visst kassörskan hade slagit in fel summa på flera varor.... Ghaaaaaaahhh liksom...Men efter det har jag kollat kvittot varje gång som jag handlat... Kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lycka till på utvecklingssamtalet.
      Ja det visar på att man noga ska kolla kvittot.
      Kram

      Radera
  4. Absolut ! Man ska alltid kolla kvittot när man handlat. Annars kan man fort bli blåst. :) Förstår att ditt minne inte riktigt funkar om sömnen också strular...har provat så jag vet. Ha det bäst. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det beror även på sömnen men mest på att den är sk. utbränd.
      Kram

      Radera