söndag 8 november 2015

Gårdagen...






...var himla mysig.
Det var ju Lördag och vi var alla ledig.
Jag dukade upp en god helgfrukost och vi satt länge och väl och åt.
Det är så trivsamt att kunna sitta länge och äta en god frukost tillsammans.
Hur kan dagen bli bättre?
Nej den började så bra den bara kunde.

Mini och Midi åkte in till byn för att köpa Fars dags present.
Jag fick några timmar för mig själv.
Satt i köket och lyssnade till Spotify, pratade en sväng med Älskade E.
Jag gjorde inte något särskilt  utan hade det bara allmänt gott.

När ungdomarna kom hem fick jag en inslagen present av Midi.
När jag öppnade den så blev jag jätteglad.
Hon hade köpt nya högtalare till min laptop jag har i köket.
Så nu kan jag poppa riktigt högt om jag har lust och vill.
Ni kanske förstår att jag gav henne en mycket lång kram och tackade för den spontana överraskningen.

Till middag så gjorde jag Tacos.
Jag bjöd in Maxi så hon kom oxå.
Å så mysigt vi hade det vid köksbordet.
Tacos är ju verkligen en rätt man kan sitta och pilla med och äta länge.
Å alla mina ungdomar gillar det.




Efter maten satt vi kvar och surrade och senare under kvällen tittade jag och Maxi på "Så mycket bättre".
Å sen blev jag sittande alltför länge i köket så det blev en sen kväll/natt för mig.
Men igår var det självvalt så jag ska inte klaga.

Idag så tänkte jag se "Chocolat".
Köpte dvd;n för några veckor sedan billigt på second hand.
Jag passar på när ungdomarna är iväg och firar sin far.

Till middag blir det potatis- och rotsaksgratäng med helstekt fläskfilé, någon form av sås,  sallad och svartvinbärsgelé.
Det blir nog smaskens och en härlig Söndagsmiddag.
Jag får se om även Maxi dyker upp, hon är hitbjuden.

Nu ska jag dricka lite kaffe och surfa runt på nätet.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

7 kommentarer:

  1. Låter som en jättemysig dag igår och du ska se att den upprepar sig idag.
    Kram till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helgerna är mysiga då alla är hemma och är lediga.
      Kram

      Radera
  2. Vilken härlig start med en gofrukost. Lite lyxigt och mysigt.
    Taccos är gott. Nästan alla gillar taccos tror jag. Sen så är det så bra med taccos, för man äter det lite annorlunda. Man umgås liksom.
    "chokolat" nä nu stavade jag fel.....skitisamma . Den filmen är helt ok.

    Ha nu det gott och KRAM till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo du man kan bli lite lätt snurrig när man ska skriva Chocolat.
      Ha det bäst fina du!
      Kram

      Radera
  3. Vilken fin gest av din dotter att ge dig en " överraskning " . Förstår att du blir både glad och stolt över att ha en sådan fin dotter Alla dina barn verkar vara som du beskriver dem så himla fina.
    Igår Söndag lagade jag till karrekotletter med potatiskroketter, sås och sallad. En maträtt som b.l.a mina barn gillar skarpt ....Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo alla mina barn är mycket fina människor.
      Jag är stolt över dom och det är en ynnest att få ha dom i mitt liv.
      Kram fina du!

      Radera
    2. Ps. Glömde skriva att din mat lät väldigt god.

      Radera