onsdag 25 november 2015

Gårdagen...




John Blund hälsade på mig tidigt i går kväll.
Jag var rent överjordiskt trött efterdagen.
Ni vet ju inte vad jag pysslade på med igår men låt mig berätta.

Först åkte jag och Midi in till byn.
Midi hämtade ut ett paket från Kicks.
Så tog vi bussen till det bostadsområde där lägenheten vi skulle titta på låg.
Den var riktigt, riktigt fin.
Planlösningen var bra, rummen var stora,det fanns en klädkammare som var stor,tja allt såg väl hyggligt ut om man bortser från tapeterna.
Men det skulle bytas både vitvaror i köket och tapeter i alla rum.
Jag håller tummarna för att hon får den.

Efter titten gick vi ner till Maxi och hälsade på henne.
Det var månader sen jag var hos henne sist, nästan så att jag skäms men orken har inte funnits hos mig.
Nå det var mysigt att se hur fint hon har det.
Flickorna började spåna i att dom var hungriga och vips var vi på väg till Subway för att äta lunch.
Det var första gången för mig, har aldrig ätit där innan.
Jag blev glatt överraskad för det var riktigt gott.

Mätta och belåtna gav vi oss av och traskade på byn.
Vi gick och tittade i några affärer och så plötsligt var vi på Intersport och kikade på skor.
Jag har länge behövt köpa nya skor men har inte hittat något som jag velat ha.
Nu hittade Maxi ett par härliga Eccoskor på rea.
Jag provade och så blev det bestämt att jag skulle köpa dom.
Skorna kostade 799 kronor på rean.
Så dyra skor brukar jag inte lägga på mig själv men jag kände att jag var/är värd det.
Nu hoppas jag att dom blir mina bästa vänner och att promenaderna blir behagligare framöver.

Så var det dax att bussa oss hem.
Väl hemma var Midi så trött att hon gick och la sig.
Själv satt jag kvar i köket, kände att lägger jag mig nu kommer jag inte att vakna förrän mycket sent.
När Mini kom hem hade jag middagen nästan färdig.
Det var bara att starta riskokaren.
Till riset serverade jag en korvstroganoff och sallad.
Det var länge sedan jag lagade den rätten så det var supergott.

Å sen var det inte mycket bevänt med mig, var totalt kanonfärdig.
Det blev tv i sängen tills det var dax att ta kvällstabletterna och sen somnade jag ganska så omgående.
Idag ska jag vila,vila och vila!

Ha en superdag alla fina!

Kramen om!


8 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Hoppas att du får vila skönt idag!
    Ha en bra onsdag

    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter som en bra dag o kul med lägenheten hoppas dem gör vid den då ...ja skor är viktigt hoppas dom gör dig varm ta hand om dig kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller tummarna hårt för att hon får lägenheten!
      Kram

      Radera
  3. Men så roligt att få gå med på lägenhetsvisning:) Sen att du dessutom handlade ett par fina skor...härligt!! :) Kramis på dej

    SvaraRadera
  4. Du får visa en bild på dina nya skor nån gång =) Hoppas att din dotter får lägenheten. Det är jättesvårt att få en lägenhet idag... Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan jag ju förvisso göra!
      Kram

      Radera