torsdag 19 november 2015

Har varit lite...




...upptagen denna förmiddag.
Först sov jag lite längre än vanligt och sen så har jag gjort mig i ordning inför dagens lunch med Beda.
Vill ju inte gärna se ut som ett troll.
Så nu har jag satt upp håret och så har jag lagt en make up.
Det är inte ofta nuförtiden att jag sminkar mig, har liksom ingen kraft och lust till det men ibland händer det som idag.
Det känns himla trivsamt att luncha med just Beda, det kan inte bli annat än lyckat.

I går så träffade jag en läkare som var fantastisk, mycket empatisk och hon lyssnade verkligen in mig.
Hon var inte svensk men jag hade inga som helst problem att förstå vad hon sa.
Sedan gick hon genom mig grundligt, det sista blev jobbigt för mig då det blev ett snabbt sammandrag av hela mitt liv från barndom till nuet.
Det slutade med att jag började gråta, det blev helt enkelt för mycket och för jobbigt på kort tid.
Hon plockade  bort en kvällsmedicin och så sjukskrev hon mig i tre månader.
Inom en månad ska jag tillbaka och då ska medicineringen ses över igen.
Kan tillägga att jag var helt slut på när jag kom hem.

Jag åt köttsoppa till middag, liggandes i sängen när dörrklockan ringde.
Där stod min finaste Pappelino och min söta lilla brorsdotter.
Och helt plötsligt blev det mer än livat hemma hos mig.
Min brorsdotter är en mycket livlig tös på 6 år och jag lovar hon kan inte sitta still en sekund, det rörs hela tiden.
Å så fick hon träffa sin storkusin, Midi.
Henne är hon väldigt förtjust i sen hon satt barnvakt härom sisten.
Det blev väldigt lugnt när sällskapet drog vidare.
Tror jag var för trött för att riktigt orka med men jag fick stora kramar av tösabiten och det är ju aldrig fel.

Sen blev jag ensam igen, Midi gick över till sin syster.
Och nå jag pratade en del i telefonen, först med Älskade E och sen med Beda.

Så var den dagen till ända och idag, är en helt annan dag!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

10 kommentarer:

  1. Hoppas att du får en härlig lunchdejt med din vän :)
    Jag har städat & bytt lakan i vår säng. Ska vila nu...känner mej trött
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ooo det är så skönt att få en läkare som lyssnar och bekräftar. Men det tar energi att gång på gång få dra sin historia samtidigt som gråten är bra för själen. Så långe gråten finns sitter det fortfarande lite skräp kvar i själen.
    Kram till dig från mig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det tar enorm energi även om resultatet blir bra.
      Kram

      Radera
  3. Jättebra när din läkare och du förstod varandra. Sånt är viktigt. Förstår det blev många känslor.

    Skönt med vänner man är sig själv med . Dom är guld värda.

    Ha det jättegott och varm kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vänner 'är verkligen guld värda och Beda tillhör guldkornet i mitt umgängesliv.
      Kram

      Radera
  4. Skönt med sovmorgon, det var du värd! Åhh så härligt att du sminkade dig! Känns som om jag helt har glömt bort sminket, är så glad och nöjd om jag bara får föna håret.

    Skönt att du har träffat en ny bra läkare! Betyder så mycket! Hoppas att den nya medicinering ska ge effekt. Och du, dagar som igår, det är ok. Vila för att läka.
    Styrkekram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smink är ju inte livsviktigt men ibland är det skönt att känna sig riktigt "ärtig".
      Kram

      Radera
  5. Vad skönt att höra. Att du träffat en läkare som lyssnar och vill hjälpa =) Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas det verkligen,men det är bara en tillfällig läkare.
      Kram

      Radera