måndag 30 november 2015

I går...





Tände jag första ljuset i min adventsstake på bordet.
Trots att jag var ensam!
Det lyste så vackert en stund innan jag blåste ut det.

Idag så började jag min fasta med att dricka 2 dl ljummet vatten med Glaubersalt.
Det kan jag redan nu säga att det var verkligen inte gott.
Har fortfarande saltsmaken i munnen.
Tur är att det bara är första dagen man dricker det.
Så nu har jag kommit igång i vart fall.
Snart ska jag dricka frukost; 1 1/2 dl äppeljuice, det känns fräscht.
Jag har ett schema som ska följas, så jag behöver inte fundera så mycket på egen hand.
Förutom dryckerna ska man drick te flera gånger om dagen, förmodligen för att få upp kroppstemperaturen som brukar bli låg då man fastar.
Jag tror det blir jättebra!

Usch vad mörkt det är när jag tittar ut från köksfönstret.
Inte minsta ljusglimt än men det är väl förtidigt.
Man kan tror att det är mitt i natten.
I går blåste det ganska så mycket, får se vad det blir för väder idag.

Senare i eftermiddag får jag nog hem bägge flickorna.
I morgon har vi födelsedag då Midi fyller 21 år.
Hos mig blir det frukostfirande och sen äter hon middag hos sin far och blir firad där.
Hon har valt bort kalas i år, bara närmaste familjen, och det är ju okej om hon vill ha det så.

Ha nu en härlig Måndag alla fina!

Kramen om!


10 kommentarer:

  1. Ja, det är mörkt, mörkt här med...Idag känns det lite jobbigt. Äldsta dottern farit tillbaka till Helsingfors.Det blir tomt här... Fast 3 veckor går fort Då kommer hon hem på jullov :) Yngre dottern hemma med feber.
    Blir att åka o handla mat samt apoteket för mej efter lunchen
    Ha en bra måndag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. 3 veckor går väldigt fort så du har henne hemma snart igen!
      Kram

      Radera
  2. Två frågor..hur länge kommer du att fasta? Och vad är det frågat du vill uppnå med den? Viktnedgång eller allmänt rensa kroppen för att må bättre? Jag har aldrig fastat, bara ätit enligt GI i två veckor. Spännande! /Magdalena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur länge jag kommer fasta vet jag inte riktigt, det beror hur det känns.
      Har fastat förr och då hållit på i 10 dagar så det är mitt mål men som sagt, det beror på hur jag kommer att må.
      Vad jag vill uppnå är väl både hälsa och viktnedgång,kan nog vara bra att rensa i kroppen.
      Kram

      Radera
  3. Lycka till med fastandet. Tror inte att jag skulle klara av det...men har ju aldrig testat förstås. Ha nu en fin Måndag du med.
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, första dagen har gått bra i alla fall.
      Kram

      Radera
  4. Ja riktigt trist väder idag:-( Mysigt med adventsljusen! Lycka till med fastan! Hoppas du får en riktigt fin måndag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag har haft en hygglig Måndag!
      Kram

      Radera
  5. Låter ju nyttigt med fasta var o vad köper du pris? dricker du kaffe? hoppas det går bra lycka till kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har skickat efter från Apotea, dom har ett femdagars fastepaket som jag utgår från.
      Det kostar 279 kronor, sen ska jag köpa till några extra flaskor och te.
      Jag har inte druckit kaffe idag men det kan hända att det slinker ner en kopp någon dag, jag vet inte än.
      Kram

      Radera