söndag 29 november 2015

I paketet...






Detta fanns alltså i paketet jag visade i går.
Det är ett fastepaket, inte mer spännande än så.
I morgon kör den här kvinnan i gång.
Jag har inte fastat på år och dar så det ska bli intressant att se hur det går denna gången.
Jag är i vart fall taggad.

Mina ungdomar var till Birsta igår och då beställde jag hem vinglas och värmeljus.
Dom tittade in i går kväll så jag fick mina saker och så passade Mini på att packa ihop sitt.
Jag fick en present av Mini.






Det var ju väldigt snällt av Mini att köpa mig en ny cykelpump.
Eller så kände han sig extra snäll för att han fick nya vinterskor av mig.
Han ringde när han hade hittat ett par och så Swishade jag över pengarna.
Det är himla behändigt att ha Swish.

Nå ungdomarna drog vidare och jag fortsatte min vila.
Det blev tv och "Så mycket bättre"
Trivsamt avsnitt tycker jag.
Så var den dagen över...

Idag är en ny dag igen men det är ju Söndag och då vilar jag alltid.
Jag behöver inte pyssla om med något särskilt då jag redan har advent i mina fönster.
Det jag ska göra nu är att tända ljuslyktor på köksbordet, dricka kaffe och mysa.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

20 kommentarer:

  1. Jag har aldrig provat att fasta...skulle nog inte fixa det känns det som:) Gulligt att du fick en cykelpump...Du har en omtänksam son...som hans mamma. Ha en fin första advent. Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fasta är kanske inte det lättaste man gör men om det går bra brukar det kännas jättebra i kroppen.
      Kram

      Radera
  2. Hoppas att du får en mysig Söndag :)
    Kramen om

    SvaraRadera
  3. Hej Birsta mina hemtrakter =) Va gulligt gjort av han och visst är det kanon med Swich kanon när man har barn iaf. =)

    Önskar dig också en fin första Advent

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi bor en bit norröver från Birsta.
      Synd är att jag inte tar mig dit på egen hand, det är lite bökigt då jag inte har bil men det är ju bra att kunna beställa hem då ungdomarna åker dit med sin far och fästmö.
      Kram

      Radera
  4. Vad snällt av sonen att köpa dig en cykelpump =) Jag brukar också swischa över pengar till min son om jag vill att han ska köpa nåt som jag glömt att handla och han liksom befinner sig i närheten av en affär typ... Lycka till med fastan =) Och ha en trivsam Söndag! Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja sonen är en riktig raring och mycket omtänksam.
      Tack jag ser verkligen fram emot min fasteperiod.
      Kram

      Radera
  5. Men va gulligt gjort av honom, fasta kan nog vara bra o kännas skönt, lycka till & hoppas du myser ordentligt nu då kram å fin advent

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja mycket gulligt av sonen att tänka på sin ömma moder.
      Tack jag myser riktigt ordentligt nu!
      Kram

      Radera
  6. Swish är fantastiskt, och så kul att den hela tiden utvecklas framåt! Vilken kärleksfull handling av din son! Förstår att vi ikan bo så långt ifrån varandra, med tanke på att din son besökte Birsta. Önskar dig en fin första advent! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag tror att det är ganska så nära mellan oss.*L*
      Och sonen, han är en guldgruva..
      Kram

      Radera
    2. Oj, ser att några bokstäver föll bort, inte kan bo så långt ifrån ska det stå :-)

      Kram!

      Radera
  7. Ha en toppendag du också, fina du! och lycka till med fastandet, det ser nyttigt ut :)

    Och ha en fin advent<3

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack jag hoppas att det ska gå bra!
      Kram

      Radera
  8. Ohh, fasta gjorde jag några gånger för typ 30 år sedan. Jag minns att jag blev dålig i en vecka efteråt för att magen inte ville ha mat igen. Och att jag aldrig märkte någon som helst skillnad i vare sig vikt, mående eller annat av det. Men det var en test av karaktären i alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, så har jag aldrig upplevt det.
      Kram

      Radera
  9. Jag måste fråga - Varför fastar du? Det verkar onormalt att inte äta,
    åtminstone för denna 87-åring. Hungerstrejk, det kan jag förstå, men
    att frivilligt leva på bara flytande. Nej!
    Har iaf lärt mej i mitt långa liv, att folk finner orsaker för alla möjliga handlingar.
    Lycka till!

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fastar för att rensa kroppen och för viktnedgång.
      Sen är det karaktärsdanande oxå och det är ju bra att upptäcka att jag har karaktär att klara av det.
      Tack för din kommentar Ruth

      Radera