lördag 21 november 2015

Lördag...





Igår fick jag något fel i hjärnan och vips hade jag gjort advent i mina fönster.
Vet inte riktigt vad som hände, jag brukar alltid vara ute i sista minuten när det kommer till advent.

Å givetvis så sitter adventskalendern uppe i hallen.
Den gjorde jag när jag väntade nummer två, alltså -94.
I början så slog jag in små paket som jag sen hängde i adventskalendern men när jag till slut satt och slog in 72 paket som skulle hängas i den gav jag upp.
Jag sydde en liten tomtesäck i juteväv.
Den fungerade under många år men fick falla till föga för en vacker julstrumpa jag ett år fick av min x-svärmor.

Trots att ungdomarna är stora nu så måste adventskalendern hängas upp.
Och givetvis ska det ligga små gotter i julstrumpan som dom kan ta av när dom är hos mig.
Annars vore det inte advent, December och jul.
Det är tradition hos oss.

Well,nu har jag mina ungdomar hemma hos mig.
Både Mini och Midi kom hem till mig igår.
Det var mysigt.
Vi åt tillsammans och sen rasade jag ihop i sängen och tittade på lite mord tills det var dax att göra kväll.
En lugn och behaglig dag kan jag tycka.

Ha nu en skön Lördag alla fina!

Kramen om!





8 kommentarer:

  1. Här dyker nog julen upp så smått i nästa vecka..det blir ju 1 advent :)
    idag har vi vinter därute, blir att söka vinterskorna efter maten
    Ha en bra lördag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var ovanligt tidig i år.
      Hade nog tänkt att ta fram advent nästa helg men det bara blev nu.
      Hoppas du hade en härlig dag!
      Kram

      Radera
  2. Jag försöker förstå att det faktiskt är första Advent om en vecka. Men så är det och det är dags att snart damma av julsakerna och investera i lite nytt hemma hos mig. Katten brukar vara duktiga på att förstöra julgransbollarna och annat som finns i julgranen... Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tiden går alldeles för fort tycker jag emellanåt.
      Kram

      Radera
  3. Å, vad mysigt med julkalender. Nu fick jag julkänsla :) Visst är det mysigt med jultraditioner!
    Önskar dig en lugn och fin lördag <3

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo traditioner har sina ljusglimtar.
      Kram

      Radera
  4. Låter skönt och det förstår jag hoppas du får en fin söndag kramen

    SvaraRadera