lördag 7 november 2015

Lördagsmorgon...




Jag börjar med att visa min och Minis enkla middag i går.
Köttbullsmacka med rödbetssallad, ost och smörgåsgurka.
Det var Mini som hade fått önska denna middag.
Jag kan inte klaga för det är gott och jag blev hiskeligt mätt.

Han kom alltså i går sen eftermiddag, min härliga son.
Det var så mysigt att få krama om honom och sitta länge vid köksbordet och prata.
Midi satt barnvakt hos sin kusin, min brorsdotter så tyvärr fick hon inte vara med på vår mysiga middag.
Jag hade givetvis tänt ljuslyktorna på köksbordet.
Vi hade en härlig stund tillsammans.

Efter middagen la jag mig och småtittade på tv samtidigt som jag läste en bok.
Hade några sköna timmar innan Midi kom hem.
Det hade gått bra, inga problem uppstod mer än att min yngre bror drygade sig i bilen när han hämtade henne så hon blev så ledsen att hon grät.
Och grät gjorde hon när hon berättade om vad han sagt som gjorde henne så ledsen.
Behöver kanske inte gå in direkt på vad han sa men han fick henne att känna sig dålig, värdelös.
Det är inte okej, hade jag haft honom framför mig hade jag gett honom en rak höger, den saken är sann. (trots att jag inte är våldsbenägen och aldrig har slagit någon i hela mitt liv)
Nu fick jag lova henne att inte ringa och läsa lusen av henne men jag tänker definitivt berätta för finaste Pappelino.
Han gillar otyg lika lite som jag gör...

Nå jag fick henne i alla fall på ett mildare humör och när jag gick och la mig var hon sig själv igen.

Jag sitter ensam uppe, mina ungdomar sover fortfarande.
Gissningsvis vaknar dom snart och då är tanken en gemensam frukost.
Sen ligger dagen helt öppen.
Kanske jag får för mig att tvätta lite men mer än så blir det inte.

Hoppas ni får en härlig dag alla fina!

Kramen om!


8 kommentarer:

  1. Hoppas att ni fick en fin dag!

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan inte klaga på dagen som varit, den samlade alla mina tre ungdomar och det är alltid underbart för den ömma modern!
      Kram

      Radera
  2. Köttbullsmacka är inte fy skam att äta =) Min far lever ju inte längre och mina barn vill inte fira sin far på fars dag, det har de inte velat på många år... Så hos mig firas inte fars dag idag. Tårta blir det ändå om inte annat... bara för att.... ☺☺ ☺
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det på det viset i kontakten mellan far och barn så förstår jag varför man inte vill fira Fars dag!
      Kram

      Radera
  3. Tur att du fanns för henne när hon kom hem. Jag blir också rasande arg om någon sårar mina barn. Man går i försvars ställning. Jag känner att vi är lika....hade gärna delat ut en rak höger också... Nää, men det är så man känner när ilskan rinner till. Du är en öm moder som du skriver...det är ingen tvekan om det. Ha en fin söndag söta du. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo nog gör man allt för sina barn oavsett deras ålder.
      Ha en fin Söndag!
      Kram

      Radera
  4. Låter som en mysig dag hoppas kvällen blev toppen kram fina du

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kvällen blev lika bra som dagen!
      Kram

      Radera