lördag 28 november 2015

Lördagsmorgon...





Fotot tog jag i Torsdags när jag var på väg ner till byn från samtalet.
Solen sken och det var  riktigt vackert väder. 

I dag är det däremot mulet.
Tror inte att det blir någon sol som visar sig idag.
Jag ska vara inne hela helgen, så är tanken i alla fall.

I går så försvann Midi till sin syster och Midi växlade boende så jag blev helt ensam här.
På eftermiddagen när jag var på Coop för att köpa billig lax och sen till närbutiken för att hämta ut  paket så ringde Beda och frågade om hon kunde titta in på kaffe..
Jag svarade givetvis ja, ska bara ta mig hem först. 
Det var inte alltför enkelt att cykla hem med det stora paketet kan jag tillägga.
Det krävde en del balans från föraren av cykeln, alltså jag.




Det stora paketet såg ut såhär, och så var det ett mindre mer behändigt paket.
Det stora paketet ska jag öppna i morgon, då berättar jag vad det är i det.
I det lilla paketet var det några burkar medicin jag skickat efter från Apotea.

Nå Beda kom, jag kokade kaffe och sen satt vi och pratade några timmar i köket.
Vi hade som vanligt jättetrevligt.
Hon är en verkligt fin väninna.
Lite smågalen men med bägge fötterna på jorden och vi kompar bra tillsammans.
Jag trivs mycket bra med henne.

Så blev jag ensam och inte mycket gjorde jag.
Såg lite på tv och undrade hur tidigt jag skulle kunna göra kväll.
Och det blev ganska så tidigt som jag tog mina sömntabletter.
Så inte blev det något raveparty i köket med hög musik som jag tidigare under dagen funderat på.
Nej det blev tidig kväll i stället.

Idag är dagen helt öppen, jag har inga planer och det duger gott det med.
Vad hittar ni på idag?

Ha en skön dag alla fina!

Kramen om!

10 kommentarer:

  1. Spännande vad det är i paketet :)
    Härligt med väninnor :)Dom behövs verkligen!
    Ha nu en skön lördag! Här i Finland kallar vi lördagen före 1:a Advent för Lillajulafton :)
    Kramen om

    SvaraRadera
  2. Jag vet faktiskt, tro det eller ej, att ni firar Lillajulafton denna helgen.
    Min svägerska kommer från Jakobstad så hon har tagit med sig den traditionen hit till sin familj.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej ...en skön dag med din väninna är perfekt och låter lagom skönt ja du här öser regnet ner & skönt med en väninna man trivs med så viktigt :) här blir det inte heller många knop hi hi njut av att just göra inget alls kramen ps/ skorna ser super sköna ut o det är viktigt tycker jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är härligt att ha en sån mysig väninna, det värmer mitt hjärta!
      Kram

      Radera
  4. Oj, imponerande att du kunde cykla med det stora paketet! Heja dig! Bästa som finns, med de väninnor som man synkar så där hundra rätt med, blir så okonstlat och årligt. Har inte alls orkat läsa bloggar senaste dagarna, har fokuserat på ren vila. Kroppen behövde det. Men nu ska jag läsa ikapp om vad som har hänt här inne hos dig sedan sist! Stor kram & trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo visst var det imponerande å hem kom jag.
      Att du inte orkat läsa bloggar är väl inte så konstigt, du har fullt upp med att läka din bubbla.
      Ha det så gott och varm kram till dig!

      Radera
  5. Riktigt duktigt gjort att kunna cykla o balansera med ett sånt stort paket. Jag cyklar inte ens på vintern...du är modig du vännen:) Jag är skiträdd att ramla av den...;) Kul att du har en sån väninna..det borde alla ha. Ha en fin helg. Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag cyklar inte heller på vintern men nu var det barmark och plusgrader så det gick ju även om det var krångligt!
      Kram

      Radera
  6. Ha en fin skyltsöndag! och första advent Kram ♥

    SvaraRadera