måndag 9 november 2015

Måndag och ny vecka igen...





Fotot är på gårdagens middag.
Det blev potatis-och rotfruktsgratäng, helstekt fläskytterfilé, kall vitlökssås, sallad, smörgåsgurka och svartvinbärsgelé.
En alldeles utmärkt Söndagsmiddag, helt i min familjs tycke.

Gårdagen var i övrigt en mycket lugn historia.
Jag gjorde inte mycket mer än middagen.
Jag såg på "Chocolat" men filmen hoppade.
Kanske att dvd;n var smutsig eller så repig.
Jag orkade inte ta ut skivan och kolla.
Lagom irriterande...

I dag så har jag ett läkarbesök.
Och en sån där illa tid (för mig i vart fall).
Klockan 13 ska jag vara där.
Det innebär att jag bara kommer att gå här och vänta på att få åka iväg.
Jag är mer förtjust i klockan 10, det är en mycket bättre tid för mig.
Men det är bara att ta mig dit.
Besöket ska handla om medicinen, huruvida det ska göras någon justering eller om jag ska köra på som jag gör.
Ja, ja vad är väl en bal på slottet?

Till middag idag tänker jag laga en morotssoppa.
Ska prova ett nytt recept så jag får se hur det blir men receptet låter gott i alla fall.
Det ska vara vitlök, chili, ingefära och citron i, färsk givetvis.
Jag tycker det låter lite spännande.
Får avge rapport i morgon.

Ha nu en skön Måndag alla fina!

Kramen om!


8 kommentarer:

  1. Hoppas att det går bra hos läkaren!
    Ha en skön måndag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev ingen läkare idag.
      Blir i nästa vecka i stället!
      Kram

      Radera
  2. ja jag håller med dig man vill bli av med det på morgonen jag skall tillbaka till läkaren i mon 16.30 men det är 1,5 tim bilfärd :( lycka till o kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lycka till på ditt läkarbesök, hoppas allt läker som det ska.
      Kram

      Radera
  3. Gårdagens middag såg riktigt god ut, och morotsoppan låter spännande! Här vet jag inte alls vad det blir, vi kör med matkassar nu när jag inte riktigt får till något, så att maken och sonen kan laga.

    Hoppas det går bra hos läkaren!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja då kan matkassar vara bra.
      Minns hur det varit när jag riktigt sjunkit under isen, inte roligt alls.
      Tur du har man och barn som kan hjälpa till.
      Kram

      Radera
  4. Gick det bra att laga till Morotssoppa ? Har nog aldrig lagat till just den typen av soppa själv. Jag hoppas att ditt läkarbesök gick bra och smidigt idag.... Önskar dig en fin kväll =) Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Receptet på morotssoppan ligger ute i nästa inlägg.
      Det gick bra och den blev superbt god!
      Kram

      Radera