fredag 27 november 2015

Mina nya...





...pjux!
Någon önskade att få se mina nya skor och här är dom.
Dom fungerar ju inte om man ska pulsa i snö men annars så blir dom bra.
I går invigde jag dom när jag skulle in till samtalet.
Först kändes det trångt då dom sitter bra på foten ( och mina gamla varit för stora) men efter en stund hade jag vant mig.
Dom är väldigt lätta och sköna att gå i.

Well jag bussade mig till byn och gick upp till psyket.
Precis när jag skulle kliva av bussen så ringde min mobil.
Döm om min förvåning när jag hörde den skånska dialekten.
Det var min käre vän Skåne H.
Har inte haft kontakt med honom på något halvår och så gör han som gubben i låddan, han dyker upp bara sådär.
Det var jätteroligt att höra hans röst.
Han har ett  särskilt rum i mitt hjärta den mannen.

Å sen var det samtal med kuratorn då.
Det gick bra.
Ingen överväldigande kom fram just igår om jag bortser från att min handläggare på kassan skickat en förfrågan till kuratorn om det börjar vara aktuellt med arbetslivsinriktad rehabilitering för mig.
Jag fick själv bestämma hur svaret såg ut, kuratorn ville inte skicka ett svar utan att ha diskuterat med mig och det tycker jag var schysst.
Jag blir lite stött på kassan för i våras pratade hon om en Försäkringsmedicinsk utredning, det är ju inte samma som en arbetslivsinriktad rehabilitering.
Nå jag får se vad som händer, jag lär ju märka det..

Efter samtalet gick jag och hälsade på min gamla mentor på I.H.
Jag drack kaffe och så satt vi och pratade om allt som hänt på slutet.
Hon är en underbar människa som jag gillar skarpt.

Så blev det byn och handling.
Köpte födelsedagspresent och julklapp och så handlade jag på ICA.
Jag handlade bra mycket mer än tänkt så jag fick beställa taxi hem.
Nu har jag så jag klarar mig..

Idag så blev jag ensam hemma.
Midi växlar boende och Midi har åkt till sin syster.
Det kan bli så att hon är där hela helgen, jag märker väl hur det blir.
Så idag ska jag bara softa och njuta av min ensamhet...

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Godmorgon på dej!
    Skorna var ju fina :) Säkert sköna att gå i! Igår var vi o handla som tur var...! har rätt så ont i dag efter att jag städat igår samt bytt gardiner......idag har jag en lugn dag..sen mot kvällen ska ju dottern hämtas.Nu ska jag fortsätta att söka juldukar..
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skorna är väldigt sköna att gå i så jag är jättenöjd.
      Kram

      Radera
  2. Snygga skor =) Förstår att du gillar dem. Vad skönt att du har en kurator som du kan prata med om allt möjligt - en kurator som förstår dig och inte förminskar eller använder sig av härskarteknik mot dig. Vilket FK däremot är duktiga på att använda sig av för att slå på folk som redan ligger... Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min kurator är väldigt bra och nej det används ingen härskarteknik mot mig.
      Får se nu vad FK hittar på, jag lär ju märka det så småningom.
      Kram

      Radera