onsdag 4 november 2015

Mitt i veckan...




Jag bjuder er på ett sommarfoto tagit i mitt "Eden".
Mitt lilla paradis på jorden.
Tänk att det ska vara så svårt att ta mig ner igen.
De sista åren har bara rullat på, det har varken funnits tid eller ekonomi för en sån resa.
Men, nåja det finns ju kvar...

Gårdagen blev en händelserik dag.
Efter att Midi klivit upp och vi ätit vår frukost så satte vi igång och vika kläder i vardagsrummet.
Det skulle kännas skönt att få väck jättehögen med kläder som ligger där.
Detta är alltså de kläder som skall gå till insamling.

Det gick himla bra men så ringde min mobil och Beda undrade om hon fick titta förbi på sin lunch och jag sa givetvis ja.
Vi hade en trevlig timme på altanen med kaffe och prat.
Och en hel del hann vi dryfta om trots att hon bara stannade sin lunchtimme.
Mot slutet ringer min mobil igen och då hade jag finaste Pappelino i andra luren.
Han ville titta in här under eftermiddagen.
Det blev bestämt att han skulle hämta upp oss efter utvecklingssamtalet.

Beda åkte och jag gjorde mig i ordning inför utvecklingssamtalet.
Jag och Midi tog bussen in till byn och så bytte vi till bussen som går upp till Minis skola.
Mini visade oss runt på skolan, alla de olika lektionssalarna och så skåpet.
Utvecklingssamtalet gick bra.
Jag har en redig, ordentlig och duktig son, det fanns inget dåligt att säga om hans prestationer och ambitioner, bara idel beröm.

Så hämtade Pappelino oss och så åkte vi hemåt.
När vi väl var hemma så passade Pappelino på att ta loss mitt hjul





Ni minns att jag fick punktering på min cykel och skulle laga den själv.
Nå det har jag inte hunnit göra så Pappelino tyckte att han lika så gott kunde ta hand om det.
Nu verkade det som att mitt reparationskit inte var vidare bra så han tog hem hjulet, får det åter typ Torsdag eftermiddag.
Medans han höll på att fundera på det så skulle jag koka kaffe i min perkolator och vips gick en säkring.
Bytte säkring och skulle starta den igen och då flög en huvudsäkring.
Blev att byta den och så fick jag leta reda på min stora perkolator.
Den lilla gick tydligen sönder.
Usch och fy då jag verkligen tyckte om min lilla, den var så lagom på något sätt.
Tur är att jag inte blev strandsatt i alla fall.
Så drack vi kaffe och sen åkte Pappelino och fästmö hem.

Jag glömde säga att jag fick en massa pocketböcker av dom.
Pappelinos fästmö har haft storrensning av allehanda ting och nu rök böckerna men dom fick landa hos mig.
Nu skulle jag verkligen behöva en till hylla i biblioteket men jag har en lätt fundering,jag har en hylla på altanen som jag i dagsläget har krukor osv i, den skulle kunna passa.
Det är en inte så hög hylla med 3 hyllplan.
Nu får jag minsann tänka hur jag kan göra det som..

Midi och jag åt middag, det blev pulled pork i pitabröd med massa sallad och sås.
Det var himmelsk gott då vi inte ätit sen frukosten.
Efter maten så kröp vi ner i min säng och såg tv hela kvällen.

Å så var den händelserika dagen över.
Jag var skittrött när jag la mig och jag ska inte klaga på natten som varit.
Jag har fått sova lite bättre.

Ha det toppen alla fina!

Kramen om!


4 kommentarer:

  1. Låter ju som en bra dag igår :)
    Bra att få hjälp med cykeln!
    Ha en bra onsdag

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag är nog bara glad att jag slapp laga punkteringen själv. *L*
      Kram

      Radera
  2. Skönt att det blev fixat då, och lite av varje i går med andra ord, ser super fint ut i eden förstår att du gillar det :) ha en fin dag kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är alltid skönt när mycket blir gjort.
      Idag är jag dock väldigt trött.
      Kram

      Radera