lördag 14 november 2015

Så blev det...





Gårdagens middag;
Baconlindad kycklingfilé, vitlöksrostad blomkål,sallad och en liten dutt mangoraja.
Det var himmelskt gott och Midi och jag njöt av varje tugga.
Efter middagen såg vi senaste avsnittet av "Fest hos Bindefeld" i biblioteket.
Det var som vanligt trivsamt, jag gillar det programmet.

Efter programmet la jag mig i sängen och slötittade på tv.
Jag låg och funderade hur tidigt jag skulle kunna göra kväll då mobilen ringde.
Och tror ni inte att det var goa Beda som undrade om jag var vaken och om hon kunde titta in.
Jag blev ju genast pigg, det vände på en femöring.
Midi passade på att gå till sin syster och där är hon ännu, får se när hon dyker upp igen.
När Beda kom så kokade jag kaffe.




Det behövs när vi Bedor har en session.
Och jisses så härligt vi hade det.
Som vanligt så fnitzade vi och nästan skrattade sönder magen.
Vi var ju bägge aningen trött i grunden så då brukar det mesta bli tokgalet.
Det är så underbart att ha en sån "galen" väninna.
Vi har himmelskt roligt tillsammans.
Beda blev kvar hos mig ända tills 22.15.

När hon åkt så var det bara för mig att ta mina tabletter och sen göra kväll.
Så så blev det en helt vanlig Fredag den trettonde i Herrens år 2015.

Ha en skön dag alla fina!

Kramen om!

10 kommentarer:

  1. men va roligt att få besök o just att sitta o prata massa strunt :) skönt att du hade en bra kväll så önskar jag dig en skön lördag stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det var jättehärligt med så trevligt besök!
      Kram

      Radera
  2. Såå trevligt med besök :)
    Ha en härlig lördag

    Kram,kram

    SvaraRadera
  3. Du fick ett trevligt avslut på fredagskvällen =) Ha en go och glad lördag! Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och hoppas din Lördag blev go den med!
      Kram

      Radera
  4. god morgon eller förmiddag ..jag hoppas du hade en bra lördag o får en skön söndag på alla vis kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Godmorgon på dig med.
      Jo Lördagen blev bra, både bytur och lugn i hemmets vrå!
      Kram

      Radera
  5. Hej men vad gott de lät med vitlöksrostad blomkål har aldrig provat de, måste ta och testa de. Har tappat lite av fantasin när det gäller mat, då jag försöker hålla mig ifrån för mycket kolhydrater.

    Önskar dig en fin söndag

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var riktigt gott och jag kommer att göra det fler gånger!
      Kram och roligt att du hittade till min blogg!

      Radera