söndag 22 november 2015

Söndag och yttepyttesnö...




Det snöade lite i går kväll och detta är resultatet.
Ni ser att det inte la sig så redigt.
Jag är glad att det inte blev mer, vill inte ha snö!
Termometern visar på 2 plusgrader.
Ni som följt mig vet nog om att jag inte är någon vintermänniska.
Depressionen som börjar i början av hösten följer med under hela vintern.
Suck!

Jag cyklade iväg tidigare under gårdagen.
Det var isande kallt då det blåste kraftigt, så pass att jag vid något tillfälle klev av cykeln på hemvägen och gick en bit.
Det är drygt som bara den att cykla i motvind.

Väl hemma väntade jag på att mina raringar skulle vakna.
Men jag fick vänta länge.
Tills slut så dukade jag fram frukost och gick och väckte dem.
Mini var vaken men inte Midi. 
Vi satt länge och åt tillsammans, det var en ljuvligt god frukost med fil och flingor, kokt ägg med kaviar och en fullkornsmacka med ost.
Tänk om jag kunde vara så duktig under veckorna men å andra sidan så var klockan 13 när vi åt.

Till middag så gjorde jag pankopanerad kyckling med potatisgratäng, kokt blomkål och sallad, samt en kall sås.
Det var fasligt drygt att banka ut kycklingfiléerna.
Och jisses så det lät..
Men på det stora hela så blev jag väldigt nöjd med resultatet.
Det var nämligen första gången som jag använde mig av panko.
Ni som inte vet vad panko är kan jag berätta att det är ett asiatiskt ströbröd.
Det ska bli krispigare vid panering än vanligt ströbröd och det sägs suga upp kryddorna bättre.
Helt klart något för er att prova.

Middagen tog lång tid att laga så klockan var 18.30 när vi satte oss till bords.
Vi tyckte alla att middagen blev mycket lyckat.
Efter maten så blev det laptopen och play tv för hela slanten.
Det var ett trivsamt avslut på dagen.

Nu sitter jag med mitt goda kaffe.
Ska snart koka ägg till frukosten.

Ha en skön dag alla fina!

Kramen om!

6 kommentarer:

  1. Vad middagen lät god :)
    Ja, en skön o mysig söndag blir det här....
    Ha en finfin söndag
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag upptäckte panko för något år sedan. Var med i en matkasse en vecka, har sedan dess använt mig av det flera gånger. Blir riktigt gott! En favorit är att panera laxfile bitar, barnen älskar det!

    Förr gillade inte jag vintern. Men så förändrades livet en aning, och jag lärde mig att älska vintern. Numera åker hela familjen skidor, och tillbringar gärna och ofta mycket tid i fjällen.

    Önskar dig finaste söndagen!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer aldrig att bli en vinterälskare tyvärr när jag ser till vart jag bor.
      Det hade varit lättare att tycka om den än som nu inte.
      Kram

      Radera
  3. Jag har provat att använda asiatisk ströbröd och det är ett jättebra ströbröd =) Här damp snön ned över en natt (fredagsnatt) och inte lite snö kom det heller. Jag inte tycka om :( Söndagskram ♥

    SvaraRadera