söndag 1 november 2015

Söndag...




Här sitter jag då igen i mitt älskade kök.
Det är en ny dag, en Söndag idag.
Jag har ägnat några timmar till att prata med Älskade E.
Vi har inte pratat så mycket den sista veckan då hon både haft sin karl ledig och dotter.
Nå vi tog igen det ordentligt i förmiddags.

Midi har precis kommit hem.
Hon var ju på rajtan tajtan igår kväll.
Jag måste höra hur hon hade det och hoppas givetvis att hon hade det roligt.
Själv så var jag som sagt mol allena och med tankarna på de som gått vidare.
På mitt köksbord så brann ljuslyktorna hela eftermiddagen och kvällen.

Jag pratade med en fd. kollega som ringde.
Det blev ett långt samtal och så pratade jag med min chaufför som jag hade när jag gick på rehab.
Det var trivsamma samtal och lite skönt att höra någons röst.
När det är storhelg eller helg överhuvud taget så har ju de flesta fullt upp med middagar eller familjen.

Nå jag överlevde denna helg utan smärre skador.

Nu ska jag prata med Midi och höra om hennes kväll!

Ha det bäst alla fina!



4 kommentarer:

  1. I helgen har även vi tänka på dom som funnits, och tänt ljus för våra kära......jag är också en av dom som inte gillar att man kopplar ihop död och skräck samma helg...Men visst är man nöjd när barnen har det trevligt när dom går ut o träffar vänner det är klart.:) Ha en fin söndag kväll...det som är kvar av kvällen:-) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig, tycker inte att det passar ihop heller.
      Ha du en fin Söndagskväll oxå!
      Kram

      Radera
  2. Godmorgon! Hoppas din Måndag blir till den bästa =) Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det blir nog en lugn och skön Måndag, helt planlös!
      Kram

      Radera