tisdag 24 november 2015

Tisdag...





Ja då sitter jag här igen.
Bredvid mig har jag dagens första mugg kaffe.
Det är ljuvligt gott särskilt då jag känner mig frusen och trött.
Dagens första görande var ett samtal till psyket, mitt läkarintyg har fortfarande inte kommit in till f-kassan så jag undrar givetvis om läkaren glömt att skriva det.
Nu får man ju inte prata med någon direkt utan man blir uppringd ett visst klockslag.
Tror datarösten sa vid nio men är inte helt säker.
Men jag märker väl det..

Fotot är taget igår då jag stod och väntade på bussen hem efter Hälsocentralen.
Jag var där och tog min p-spruta.
Så himla behändigt då jag nuförtiden bara tar den var sjätte månad.
Inte mycket spring på Hälsocentralen alls.
Det är det bästa preventivmedlet jag någonsin haft.
Ingen mens, inga flytningar, ingen pms, ingen värk och smärta, bara likadan hela månaden.
Och det innehåller bara gulkroppshormon och det passar mig bra då jag inte får använda ett preventivmedel med två hormoner.
Det fungerar i vart fall ypperligt, väl värt att rekommendera!

Idag ska jag iväg igen.
Midi har ringt på en lägenhet vi ska se på idag.
Så det blev ingen hemmadag som jag hade planerat.
Men självklart ställer jag upp på Midi när hon behöver mig.
Å denna lägenhet lät både fin och bra och inflyttningsklar är den inte förrän i Mars-16.
Det lät oxå bra, att det inte är direkt nu för jag tror att hon behöver lite mer tid hos mig.
Förhoppningsvis överlever jag fryschocken ute, det är -6 grader nu.
Som alla nog vet avskyr jag vinter och kyla.
Jag frös hela dagen igår efter att jag kom hem från Hälsocentralen och det var inte trevligt.

Nu ska jag fortsätta dricka mitt kaffe och surfa runt hos andra bloggare.

Ha en superdag alla fina!

Kramen om!



12 kommentarer:

  1. Här är det ca -3 grader o lite soligt
    Ha en bra tisdag

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jobbigt med läkarintyget. Använder sig inte din läkare av ett elektroniskt, som automatisk hamnar hos FK? Låter bra med lägenheten! Hoppas du får en fin dag! Styrkekram❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, visst sänder läkarna intyget elektroniskt.
      Fick precis besked om att det kommit in så nu kan jag andas ut.
      Kram

      Radera
  3. Men du min läkare skickade ett elektroniskt läkarintyg till försäkringskassan, enkelt o snabbt o snällt gjort sen kom ett pappers intyg hem till jobbet. Va skoj för henne att titta på lägenhet skönt du har henne hemma till jul o nyår ....trist att ge sig ut i kylan, hoppas din dag blir skön sen när du kommer hem ....kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läkarna här skickar intyget elektroniskt oxå under förutsättning att dom kommer ihåg att skriva det.
      Nu är det ordnat i vart fall.
      Kram

      Radera
  4. 10 minusgrader hos mig. P- spruta och spiral eller P-stav är nog tre väldigt bra alternativ att ge till kvinnor som har stora mängder med mensblödningar /pms. Jag har själv spiral.Har haft det i tre år nu... Fick det för att jag hade så stora mängder med blödningar varje månad. Nu har jag ingen blödning alls och det är så skönt att få slippa.... Tacksam är jag över att det finns sådan preventivmedel... Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har provat spiral men det funkade inte alls bra på mig.
      Men visst är det bra att det finns dessa lösningar så man får känna sig "normal" månadens alla dagar.
      Kram

      Radera
  5. Åhh vad skönt att det nu har kommit in! Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  6. Vackert fotografi men ljussken. LJus kan vi alla behöva. Hoppas att du får en fin dag och att allt det där med intyg ordnar sig. Själv ska jag strax ner och brygga kaffe, känner mig bara så förjordat trött idag.... Men snart skiner solen!

    Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, intyget är på rätt ställe nu så det är fixat.
      Här tror jag inte att det blir något solsken idag, det är mulet och ser ut att bli regn/snö!
      Hoppas du piggat till dig!
      Kram

      Radera
  7. Så bra att du kan slappna av nu ang läkarintyget. Man vill verkligen inte att såna papper ska åka på villovägar. Ha det fint. Kram

    SvaraRadera