söndag 15 november 2015

Vilodagen idag...




För igår vilade jag inte!
I alla fall inte under förmiddagen...

Efter att jag vaknade till liv och gjort morgon kom jag på den briljanta idén att jag skulle åka in till byn för lite shopping.
Jag kollade busstiderna och gjorde i ordning mig för en bytripp.
Väl på byn så småhandlade jag lite och så införskaffade jag en julklapp till Mini.
Något som gjorde mig glad var att efter mixrabatter så blev det halva priset på varan.  
Det hade jag inte väntat mig, hade en 25 % rabatt men så hade tydligen butiken något med.
Jag blev i alla fall glad då jag pyntade ett mycket lägre pris än vad jag innan tänkt.

Nu har jag faktiskt köpt tre julklappar, en till vardera barnen.
Så här tidigt brukar jag vanligen inte ha kommit igång men jag inser att det blir enklare.
Gissningsvis är jag klar med julklappsköpen senast i början av December och det känns himmelskt att slippa trängas i butikerna strax innan jul.
Det scenariot skulle jag inte gilla.

Jag bussade mig tillbaka.
Som ni ser på fotot så hade jag några minuter kvar innan bussen skulle gå.
Jag åkte alltså hem med 12.45 bussen.
Himla skönt att gjort bort ärendena innan klockan blev för mycket.






Blev tvungen att foto dessa knastriga och frostnupna nypon.
Det är inte mycket kvar nu av höstens vackra färgskrud.

Väl hemma så gjorde jag inget särskilt.
Bara såsade på, jag var/är ensam här i helgen.
Midi sover hos sin syster.
Mini kom förbi på em för att hämta sina saker.
Det var det enda som hände.
Telefonen var knäpp tyst och jag orkade inte med att ringa någon.

Så resten av Lördagen blev himla lugn för mig och både siesta och tidigt i säng.
Jag är som vanligt konstant trött,det går aldrig över...

Ha nu en skön vilodag alla fina!

Kramen om!

6 kommentarer:

  1. Duktig du är som har kommit igång med julklapparna! Har själv inte ens orkat börja tänka på det.... Får bli kommande veckas projekt. Fast det blir näthandel, brukar använda mig av det annars med.

    Trevlig söndag❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag är nöjd över att jag kommit igång.
      Näthandel måste passa dig bra nu då du inte har samma kraft som tidigare.
      Vila på nu...
      Kram

      Radera
  2. Låter ju skönt o bra när bussarna passar in med ens eget :) härligt med lite höst bilder från naturen :) hoppas du kan ha en skön måndag kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och detsamma till dig Eva!
      Kram

      Radera
  3. Jag började för några år sedan att handla julklappar och födelsedagspresenter redan i november. Blev så mycket mindre stressigt för mig när jag började göra så. (Jag är inte så stresstålig) Har ju fyra barn och ett barnbarn att handla julklappar till ( och mina barn tycker att det är roligt att fortfarande få många julklappar trots deras ålder) sen har jag även bägge döttrarna som fyller år i december.. Vilket gör att jag måste köpa födelsedagspresenter x 2 också. Det blir för mig en del att inhandla. Jag kan säga att December inte är min favoritmånad precis. Jag brukar bli glatt överraskad när jag hittar något på rea som blir ännu billigare när jag kommit till kassan med den varan. Det brukar göra min dag, hi hi.... Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är klokt att börja tidigt så man slipper stressen.
      Jag klarar inte av stress heller.
      Och du jag har två födelsedagar i December med, mina döttrars.
      Ha en fin början på veckan!
      Kram

      Radera