onsdag 2 december 2015

Andra December...




Tänk att vi redan är inne i December månad.
Det börjar närma sig jul.
För ovanlighetens skull så är jag i princip klar med julklapparna.
Jag har några mindre klappar att köpa men det kan jag göra på vilken affär som helst.
Jag behöver inte ut i decemberminglet om jag inte vill.
Det känns riktigt bra.

I går så hade vi en mysig födelsedagsmorgon.
Midi fick frukost, sång och presenter på säng, precis som vi alltid gjort.
Maxi kom hit på morgonen för att kunna vara med, gulligt av henne.
Flickorna stannade ända fram emot halv sex snåret då dom blev upphämtad av sin far för mat och firande hos honom.

Så jag fick en ensam kväll och natt igen.
Men här dansades ingen jigg i köket, jag var för trött.
Det blev sängen hela kvällen och Miss Marple på play tv.

Nu går jag in på tredje dagen av fasta.
Jag tycker att i det stora hela går det bra.
Har haft lite huvudvärk bara.
Och så är ju frusen, typ hela tiden.
Ändå dricker jag inget kallare än rumstempererat.
Fast frusenheten hör till, det är vanligt att folk känner sig så vid fasta.
Annars, tja det är ju ganska så tråkigt att bara dricka men jag äter en del med sked, det tar längre tid och det känns som man äter soppa och det gör jag ju annars lite nu och då.

När jag kommer till den dagen då jag ska avsluta denna fasta har jag soppa att ta fram ur frysen.
Man ska ju avbryta ganska så lugnt några dagar så magen inte får en chock.
Och då är ex soppa några dagar väldigt bra i kombination med någon av fruktjuicerna som följer med paketet.
....men det är ett tag innan jag är där.

I går hämtade jag ut en jacka som jag skickat efter från Ellos men den får jag skicka tillbaka för den satt inte bra.
Alltid synd när det blir så och man skickat efter.
Ska packa ihop den och åka in till närmaste posttställe och skicka tillbaka den.
Lite surt i vart fall då jag tyckte att jackan var snygg.
Sånt är livet.

Nu ska jag fortsätta denna dag i lugnt tempo, tre dagen kan vara besvärlig så jag har inget bokat idag.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

10 kommentarer:

  1. Lät som en bra födelsedag för Midi :)
    Ha en skön dag
    Kramen om

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig födelsedag hon fick! Och så fint av Maxi att komma hem och delta ❤️

    Trist att jackan inte passade, tar ju lite tid att skicka tillbaka. Men ändå föredrar jag att klicka hem, har aldrig orken att stå i provrummet. Lättare att prova hemma i lugn och ro. Beställer nästan alltid från MQ till mig själv, de har en så bra service. Kläderna kommer alltid fram dagen efter.

    Önskar dig en fin dag!

    Kram! ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har varit iväg och returnerat jackan nu.
      Bäst att smida medans järnet är varmt så att säga.
      Jo Midi kände sig nöjd med sin födelsedag.
      Kram

      Radera
  3. trist när det inte passar men kan du inte byta den bara? berätta gärna om din fasta pris var det finns vad det är osv :) är nyfiken ju ja här blir det oxå inne hela dagen :) hoppas dagen blir skön kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har returnerat jackan nu, orkar inte byta, känns så krångligt.
      Angående Fastan, köpt på Apotea.se, en femdagars fasta som innehåller buljongtärningar, ett fastete, 5 dryckesflaskor. ( 1 fl Multivitaminjuice, 2 fläppeljuice, 1 fl grönsaksjuice, 1 fl rödbetsjuice)
      Paketet kostar 279 kronor och skickade efter fraktfritt.
      Med fastepaketet följer ett schema om hur man ska inta sina drycker, buljong och te.(Himla enkelt)
      Jag har skickat efter ett till paket för jag vill fasta längre.
      Hade tänkt åka på Willys och se om de har liknande flaskor där men det kändes så krångligt.

      Kram

      Radera
  4. Huvva vad tiden går, vips så är December slut och det har blivit ett nytt år igen. Ha det bäst =) Kram ♥

    SvaraRadera