lördag 26 december 2015

Annandag Jul...





Ja då är snart julen över för detta år.
Jag sitter ensam i mitt hem, ungdomarna försvann i går strax efter lunch.
Det blev en himla fart på dom efter att dom pratat med sin far.
Och oj så tyst här blev!

Det blev lite oväntat tidigt dom åkte, meningen var under eftermiddagen men så var deras far redan ute i bilen så därför blev det en omgående hämtning.
Ungdomarna rusade runt som vilda hönor för att packa ihop och städa upp.
Och sen blev det som sagt bara så himla tyst här.
Det kändes faktiskt jobbigt, hade gärna haft dom kvar hela julen men,men det är som det är.

Jag passade på att sova en siesta och sen bara var jag...
Satt lite vid datorn, tittade på tv, gjorde inget särskilt alls.
Försökte att inte falla ner i en svacka och med en stesolid gick det väl någorlunda.

I dag är det Annandag Jul.
Min dag är helt planlös.
Jag dricker kaffe och förundras över vädret.
All snö som kom dagen innan julafton har tinat bort.
Det är plusgrader ute.
Men på självaste julafton var allt gnistrande vitt precis som det ska vara och så var det bara några enstaka minusgrader så det var heller inte särskilt kallt.
Jag undrar när den riktiga vintern kommer?
Själv tycker jag att det nu kan fortsätta vara som det är ute, då Julen är slut.

Ni får ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!

10 kommentarer:

  1. Här är det betydligt kyligare väder just nu. Lite snö har vi fått. På julafton var det snö,igår smälte den bort o i natt har det kommit lite
    Idag ska vi o hälsa på mamma
    Ha en bra dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha en trevlig stund hos din mamma!
      Kram

      Radera
  2. Vi skrev samma inledning i våra inlägg i dag :) ja det är skönt oxå att det är slut tycker jag :) skönt med en ikke planerad dag som vi då :) skönt att göra så ...önskar dig en fin dag kramen

    SvaraRadera
  3. Så skönt att bara vara ... och snön kan kvitta, jag vill vår - nu ;) /Mormor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med, vår vore inte dumt nu!
      Kram

      Radera
  4. Hej ja men visst har det gått snabbt de är ju redan Nyår snart, tiden går för fort ibland. Jag kan tänka mig att de kändes tyst när de barnen åkte. Här blev de också tyst när min bror åkte.. fast samtidigt kändes de skönt att bara få vara själv hemma med familjen..

    Önskar dig en fin fortsatt helg <3

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Kikar in & hoppas du har det bra :) ta det lugnt o slappa kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är det lugna gatan, som vanligt när jag är solo!
      Kram

      Radera