söndag 27 december 2015

Då var glada julen slut,slut, slut...





Julafton var i alla fall en glad dag.
Resten av julhelgen har inte varit mycket att hurra över.
Jag har varit övermäktigt trött och ensam.
Tröttheten kommer från julafton då jag under så många timmar umgicks med så många släktingar och som jag skrev tidigare, fast det var jättetrevligt så får jag betala priset sen med extrem trötthet.
Ensamheten, tja den är ju som den är men visst är det väl extra tråkigt att sitta ensam under storhelg, nu förvisso bara två av tre dagar.
Men den är ju som den är.
Oftast har jag alls inget emot ensamhet men emellanåt tar den hårt på mig.
Svårt att säga varför det just dessa dagar känts extra tuffa, jag skulle ju knappast orkat umgås med nån egentligen?

Men nu är den slut i vart fall!

Det är Söndag i dag och solen skiner.
Jag har haft en jobbig natt då sömnen inte ville sig riktigt.
Har sovit några timmar på raken men mest dvalat.
Alltså blundat, slumrat men ändå hört omvärldens ljud.
För mig är det den trafikerade bilvägen precis utanför huset som alltid låter.
Många tunga fordon kör förbi mig varje dygn.

Men idag är en helt ny dag så jag får försöka göra det bästa möjliga av den.
Jag sitter med en rykande het mugg kaffe bredvid mig.
Morgonens gyllene dryck, som manna från himlen.
Jag har varit in på Telias nätsida och ordnat en av Minis julklappar, ett halvårssurf på mobilen.
Jag kunde inte göra det innan julafton då den förra gick ut idag.
Men nå nu är det betalt och klart och pojken kan surfa på mobilen bäst han vill. *L*

På förmiddagen brukar jag alltid diska bort efter gårkvällen men då jag är ensam så har jag ingen disk.
Det är en enorm skillnad jämfört med då jag har alla tre ungdomarna här.
Dom är duktiga på att dra ner disk.

Sängen har jag precis bäddat så det är som det ska vara.
För mig är det viktigt att både diska undan och bädda sängen på förmiddagen.
Skulle inte klara av att låta det vara ogjort.
Min Älskade E bäddar aldrig sin säng och avskyr att handdiska (hon har diskmaskin men visst måste givetvis diskas för hand).

Jag behöver inte laga mat idag, har potatis, sill och ägg i kylskåpet, bara att ta fram.
Nej jag behöver inte göra mer än jag skulle få för mig idag heller.
Och det kan ju vara bra då jag fortfarande känner av tröttheten efter julafton.

Till veckan så tänkte jag inviga min Dramaten-vagn jag fick i julklapp av Mini och Midi.
Skall bli skönt att slippa bära kassar, lättare att dra denna vagn.
På Onsdag så fyller Maxi 23 år så då ska jag på kalas hos henne.
Presenten blir enkel då hon bara önskar sig pengar, så jag slipper lägga massa tid på att fundera ut något bra att köpa till henne.
Hon är mycket svår att köpa något till då hon har en säregen smak som hela tiden ändras.
Så jag är glad att jag bara behöver stoppa ner en slant i ett kuvert...

På Torsdag ska det väl vara Nyårsafton antar jag.
Den firar jag för mig själv i år som det ser ut just nu.
Eftersom jag ska vara ensam så orkar jag inte hålla på med en massa mat så jag funderar på om jag ska göra min goda Janssons Frestelse, det är ju väldigt enkelt, kräver inte så mycket arbete och blir gott.
Det kommer nog att kännas lite konstigt, de sista tre nyårsaftnarna har jag ju firat med Varma Handen men så blir det inte i år.
Efter det tråkiga som hände i början av Augusti så har vi inte kontakt med varandra.
Vad som än fanns innan det,  gick hädan.
Men nåja, det kan väl kallas livets gång antar jag...

Nej nu ska jag ge mig, det blev ett långt inlägg, en massa trams som vanligt!

Ha en go dag alla fina!

Kramen om!







11 kommentarer:

  1. Låter som en bra jul :)
    Här blir det lugnt idag..inga planer för nyårsafton än. Det brukar klarna ganska så nära sen !
    Ha en skön söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Skönt att julaftonen gick bra, och var bra. Att vara själv under storhelger är nog inte alltför kul. Man får göra detta bästa av stunden och situasionen liksom.
    Nog kan du fixa till en Jansson allt. Det är gott.

    Men så bra när man bara behöver stoppa ner en slant i ett kuvert......åsso Äre klart. Lätt som en plätt. Inge huvudbry. För det kan vara svårt att hitta presenter. Jobbigt åxo.

    God fortsättning och Gott nytt år fina du.

    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väl just under storhelger man kan känna sig väldigt ensam av någon anledning, de flesta firar ju med familjen eller vänner.
      Men allt går och jag ska laga till min goda Janssons, det blir säkert bra.
      God fortsättning till dig med!
      Kram

      Radera
  3. Snart märks ljuset igen och ett nytt år och nya bättre tider är på gång .... / Mormor 🌞🍁🌞

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kan det förhoppningsfullt bli!
      Kram

      Radera
  4. Jag blir också trött när de är en massa folk runt omkring mig, tycker det är mysigt men skönt när man blir själv igen.. men vilken perfekt julklapp sådan skulle jag behöva då mina handleder inte klarar av att bära för tungt.. så de är ju perfekt.

    Här blir det en lugn Nyår vi har barnen och då vill jag bara vara hemma och ha en mysig Nyår, de blir lite annat när vi inte har dom då kan man ju passa på att göra något.. men jag uppskattar ändå att vara hemma och mysa på.

    Kramar om

    SvaraRadera
    Svar
    1. Barn och nyår=mysigt!
      Kram och ha det så gott!

      Radera
  5. Ska bli så skönt när även nyåret är slut och vardagen är här igen på riktigt. Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir mycket helg, det håller jag med om!
      Kram

      Radera
  6. Kul att du hade en fin julafton!

    SvaraRadera