tisdag 8 december 2015

Dagens inlägg...



Googlad bild




Nog är det vackert med pepparkakshus.
När mina barn var liten så gjorde jag alltid pepparkakshus.
Det blev alltid så ombonat och mysigt och barnens ögon tindrade av lycka.
Nuförtiden så blir det inget sådant gjort i mitt hushåll men den dagen jag får barnbarn så kanske jag tar upp det igen.
Gör ni pepparkakshus?

I går vet jag faktiskt inte riktigt vad jag gjorde.
Jag var fortfarande utslagen sen Lördagens bestyr.
Kroppen fortsatte bråka med värk och tja det var väl ingen höjdardag direkt.
Jag pratade med Älskade E en bra stund i vart fall och det är ju alltid trevligt.
Mini kom hem väldigt sent i går då han hade träffat Midi på byn en stund.
Midi var på byn för att träffa en grabb innan hon åker bort.
Men dagen gick...

I dag vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig för.
Jag håller mig planlös.
Det kanske blir en promenad.
Vad jag vet att jag ska göra är dagens middag.
I dag ska jag laga till en kycklinggryta och Mini vill ha pasta till.
Vad som ska ingå, eller hur grytan ska smaka har jag inte bestämt än men jag har allt möjligt hemma så det löser sig sen då jag står vid spisen.
Får se vad jag får lust till.
Sen är det ju lagom lustigt att stå vid spisen när det kommer till att avsmaka maten.
Men jag får göra så att jag har det i munnen och sen spottar jag ut det.

Alltså jag tänker givetvis på fastandet.
I dag går jag in på dag 9.
Å jag står fortfarande upprätt så det går bra.
Jag kan hålla på ett tag till känns det som.
Under dagarna går det jättebra men efter 18 så börjar det kurra en aning i magen.
Och efter 18 vill jag inte dricka fullt lika mycket som på dagen för då får jag ingen ro att somna då jag måste gå på toaletten hela tiden.
Det räcker med alla turer under dagen...hihi
Men det där lilla kurrandet är en baggis och inget som jag inte kan hantera.
Jag kör på...

Ha nu en härlig dag alla fina!

Kramen om!


10 kommentarer:

  1. Godmorgon på dej!
    Jo, här hade vi pepparkakshus då barnen var små. Inte numera! Ingen som orkar börja med det heller....bakar inga pepparkakor heller o städar helt vanligt till julen
    Ha en bra tisdag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som en sund inställning Paula!
      Kram

      Radera
  2. Här brukar vi göra pepparkakshus, i alla dess former. I år blir det inget. Eller förlåt, det har blivit ett, men ett gjort på köpta delar. Men det gick bra det med.

    Idag får jag mitt fastepaket hoppas jag, ser fram emot att prova i alla fall de fem dagarna.

    Önskar dig finaste tisdagen!

    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett pepparkakshus med köpta delar går väl minst lika bra.
      Lycka till med fastan,det tycks sprida sig bland mina läsare. *L*
      Kram

      Radera
  3. Ja när barnen var små gjorde vi tillsammans o jag har väl gjort på hemmet :) kul tycker jag :) men du är det bra att fasta så länge? hur mkt har du gått ner på det? 3 dagar skall jag bara ta så 1 gång i månaden kanske :) skönt med tom agenda hi hi kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju inte i sig farligt att fasta.
      Jag har tidigare fastat 14 dagar utan problem.
      Jag tänker fasta tills dryckerna är slut och jag mår inte dåligt på detta.
      Kram

      Radera
  4. Börjar väl med att säga att vi aldrig gjort nåt peppar kaks hus. Sånt kan jag inte...mycket annat men inte det:). Sen måste jag tillägga att du är superduktig med fastandet. Hejja på dej...att du orkar fortsätta. Härligt :) Ha det så bra. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla är vi olika och du är ju jätteduktig på det du gör.
      Tack Dessan, och jo jag orkar!
      Kram

      Radera
  5. När barnen var små gjordes pepparkakshus eller så köptes delarna till pepparkakshuset... Nu när barnen blivit äldre så har pepparkashustillverkningen slopats helt och hållet. Och det är faktiskt rätt så skönt att få slippa tänka på att fixa med sånt... Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig, jag tycker oxå det är skönt att slippa göra pepparkakshus.*L*
      Kram

      Radera