tisdag 15 december 2015

Det där samtalet igår...




...tror ni det blev av?
Jag klädde mig varmt för att traska in till byn och samtalet.
Jag går ju alltid i god tid för jag vill inte komma fram med andan i halsen.
Hade samtalet kl 11.00.
När jag nästan var vid sjukhuset så ringde min mobil.
Det var sköterskan på psyk som avbokade mitt samtal då kuratorn ringt in om vab.
klockan var då 10.25.
Hon hoppades att det inte ställde till för mycket besvär för mig men jo det gjorde det ju visst.
Jag var ju i det närmsta framme.
Om ni nu minns min irritation sen förra veckan då det kom fram att jag fått betala för två möten som jag avbokat för sent kan kanske tänka sig att irritationsnivån steg med typ 1000  efter avbokningen igår.
Så det går jättebra att avboka ett samtal 35 minuter innan det är tid men skulle jag mot förmodan få ex. magsjuka och ringa och avboka samma morgon så får jag betala en straffavgift på 150 kronor för att jag inte avbokat innan 15 dagen innan.
Kan säga att jag kokade när jag gick hemåt.

Å det var ju i sig tur för det var skitkallt ute.
Jag frös som en hund när jag kom hem och tyvärr fick jag inte upp värmen på hela resten av dagen.
Jag klädde på mig allt varmt jag kan tänka mig och ändå frös jag så att jag bitvis hackade tänderna.
Och så var jag givetvis mer än irriterad.

När det kommer till själva samtalen så fick jag en undran om jag sagt det till min kurator.
Samtalen ska hjälpa inte stjälpa.
Nu har jag en väldigt bra kurator men vi/jag har pratat om sådant som varit och är jättejobbigt i mitt liv.
Det gör att samtalen känns jobbiga innan för jag vet hur tufft det är att sitta i fåtöljen och berätta, klura, tänka på sånt som jag nog skulle vilja gräva ner i en hög av sand i Saharas öken.
Det jag har bakom mig, misshandel både psykiskt och fysiskt genom större delen av mitt liv ( både under min uppväxt hos min sk. mamma samt under äktenskapet med min X-make) är av förklarliga skäl tärande att prata om även om det är nödvändigt.
Å så handlar det givetvis om hur jag ska göra för att inte träffa samma typ av människor igen.
Man blir ganska så avtrubbad när man levt som jag gjort.
Mitt bagage är väldigt tungt vilket gör att jag alltid gruvar mig för samtalen för jag vet aldrig vad som kommer fram eller hur jag mår efter att jag haft dom.
Sen ÄR samtalen bra för mig, utan dem hade jag inte levt idag.

Nog om det nu,kanske jag benade ut vissa frågetecken, vad vet jag!

I dag är det Tisdag.
Dagen är planlös, som jag gillar.
Eftersom det fortfarande är skitkallt ute tänker jag hålla mig inomhus.
Måste försöka få till värmen här.
Har problem med elementen, de är så svåra att lufta ur så jag undrar om det inte är för lite vatten i systemet.
Sen innan helgen har det varit så kallt på toaletten att det känts som om jag haft utedass.
I går fick jag till en gnutta värme där men det är inte mycket.
Det blir väl att prata med värdfolket igen.
Det är samma visa varje vinter.
Dom har jättevarmt nere hos sig och hos mig fungerar det inte alls.
Jag har två rum som har problem, toan och Minis rum.

Mer än så ska jag nog inte göra.
Det får räcka för dagen tycker jag!

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

8 kommentarer:

  1. Tråkigt o usch för att samtalet blev avbokat samma dag!
    Jo, det är mycket denna vecka här....så är det alltid veckan före julveckan! Men det ska nog gå ändå:)
    Ha en så bra dag du kan!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tråkiga var att det blev avbokat 35 minuter innan den sagda tiden.
      Å jag promenerade som sagt...hade kunnat stanna hemma i värmen om dom ringt tidigare på morgonen.
      Kram

      Radera
  2. fy vad störigt sånt kan göra en förbannad grrrr men hade det varit du som gjorde det då jäklar eller hur hoppas dagen blir bra goa du kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tar det lugnt och vilar idag.
      Är så förbenat trött.
      Kram

      Radera
  3. Då förstår jag hur du mår och varför, efter dina samtal. Det river upp gamla sår och minnen. Men bra att du tar tag i dem, och bearbetar.

    Förstår att du blev frustrerad över den sena avbokningen, du skulle ha kontrat med att du skickar en faktura ;-)

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det hade väl varit det bästa men tyvärr så hade det inte fungerat.
      Kram

      Radera
  4. Visst är det typiskt... det går jättebra när det är dom som ringer oss...man blir så fruktansvärt arg när det blir såhär. Onödigt att du hann gå hemifrån. Sen har dom svårt att be om ursäkt också. Ta hand om dej i värmen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo mycket less att det är olika om det är dom eller oss.
      Bara synd!
      Kram

      Radera