tisdag 29 december 2015

Hej mitt vinterland...






...se det har snöat i natt eller tidigt i morse.
Nu är det vitt ute igen och träden är så där vackert snötyngda.
Det har förvisso inte kommit mycket snö men det täcker marken i alla fall.
Å andra sidan kan det vara livsfarligt att gå ut då det var glashalka i går och nu snö på den.
Men jag behöver inte bege mig ut idag så jag kan nog släppa halkan...

I går så klädde jag mig väldigt varmt och så tog jag min Dramaten och bussade mig till byn.
Jag tog ut pengar till Maxis present och så handlade jag på ICA.
Och fattar ni hur mycket Dramaten rymmer?
Helt galet mycket kan jag tillägga.
Jag tror dock att jag inte ska handla lika mycket som i går då den var väldigt jobbig att dra för jag har såna problem med att greppa med handen och mina handlederna mår sällan bra MEN det var ändå mycket lättare än att bära några tunga kassar från bussen.
Själva konstruktionen på Dramaten och hjulen var mycket bra, inget rangligt utan väldigt stadigt.
Jag är mycket nöjd med min julklapp.

Å jo, jag träffade Beda på affären så vi fick till ett hastigt tjatter och så dök Maxi upp så jag fick krama henne där utanför ICA.
Jättemysigt med sådana lyckträffar.

När jag sen kom hem så frös jag resten av dagen.
Typiskt mig då jag varit ute i extrem kyla.
För mig är -12 grader extrem kyla, min kropp klarar inte av det.
En av anledningarna varför jag verkligen avskyr vintern, jag fryser jämt.

Midi dök upp vid 15 snåret när jag nästan satt och hackade tänder i köket.
Jag var precis på väg att lägga mig under mängder av filtar.
Då hämtade hon sin värmepläd som hon la över mig och ställde på maxvärme.
Och jag blev faktiskt så pass varm att jag somnade en stund.
Men sen när jag klev upp igen så frös jag lika förbaskat..

I dag har jag som sagt inga ärenden utanför mitt hus mer än att hämta in posten.
Å det kan jag ju göra väldigt snabbt så jag slipper bli så kall och än en dag halvt som halvt frysa ihjäl.
Ni märker vilken fantastisk tålig norrlänning jag är...heh
Jag bor verkligen på helt fel ställe, borde husera i södra Sverige eller nåt liknande, i alla fall över vintern.
På somrarna har jag inget emot att bo här, det är alldeles för vackert för att vilja bo någon annan stans men somrarna är på tok för korta.
Men väljer man det ena så får man följaktligen stå ut med det mindre goda.

Nu ska jag dricka nykokt kaffe och bara njuta av förmiddagen.

Ha det gott alla fina!

Kramen om!




9 kommentarer:

  1. Godmorgon! Ingen snö här....frost på marken. Imorse -12 grader. Just nu -8 ungefär
    Ska skjutsa dottern till tåget...tvätta lite kläder
    Ha en bra dag

    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter skönt o snö det slipper vi här även om jag tycker det är fint. Kallt är det här med i dag o jag måste ut en sväng men det är ok. Jag vill med köpa en dramaten slippa bära men jag handlar sällan det gör maken men då kan jag göra det oxå :) stanna inne o ha det gott kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har funderat under många år att köpa en Dramaten men det har aldrig blivit så jag blev ju jätteglad över den julklappen.
      Kram

      Radera
  3. Jag fick en Dramaten för ett antal år sedan och den har använts flitigt av mig.
    Just nu är det minus fem grader där jag bor. I morse var det närmare minus tjugo.
    Jag är också frusen av mig, fryser för ingenting. I somras frös jag hela tiden, men då var det ju ingen värme heller att tala om... Ha en fin dag! Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det himla jobbigt att alltid frysa, önskar att jag var gjord av ett annat bygge.
      Kram

      Radera
  4. Förstod att du skulle gilla din dramat:) Jag gillar min:) Ha det fint. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är obeskrivbart skönt att slippa bära tunga kassar och sen ha ont av det i flera dagar!
      Kram

      Radera
  5. Ser faktiskt lite mysigt ut med snö....Men nu villj ag önska dig ett fint slut och ett riktigt GOTT NYTT BLOGGÅR.
    Kramen på dig.

    SvaraRadera