fredag 11 december 2015

I går...





Gick jag en skogspromenad.
Eller jag gick runt sjön jag har alldeles i närheten av mig.
Den kallas så vackert Hälsans Stig.
Den sköts om mycket fint men i går var det glashalt på sina ställen.




Solen sken och det var så vackert att titta ut med sjön.
Men som ni ser så är snömängden minimal och vattnet är öppet.
Inte minsta isbit där inte.




Här var det dock lite snö.
Tycker att det såg så läckert ut när man ser hur solen letar sig in i skogen närmast stammarna.



Jag var ute och promenerade runt 45 minuter och kan ni tänka er, huvudvärken som jag kände var på väg innan, lättade.
Helt fantastiskt, måste vara all vacker natur och den friska luften som gjorde det.

Väl hemma vispade jag ihop en pannkakssmet till Minis middag, så värmde jag min grönsaksjuice och så ringde mobilen och där var Beda på andra sidan.
Hon undrade om hon fick komma förbi på lunchen och givetvis svarade jag ja.
Det var bara att sätta igång en kanna kaffe.

Vi hade som vanligt mycket trevligt.
Skratt, fäktande med kroppsdelar och ett synnerligen livligt samtal.
Bara jag tänker på henne så ler jag varmt.
Hon är en fantastisk människa.

Hennes besök gjorde verkligen min dag...

När Mini kom hem efter skolan gräddade jag pannkaka som han åt med sylt och grädde.
Smaskens tyckte han givetvis då han älskar pannkaka.
Själv har jag ganska så svårt att komma ihåg just rätten pannkaka då jag själv inte är särskilt förtjust i det.
Men emellanåt då minns jag sonens förtjusning.

I dag går jag in på dag 12 i fastan.
Viktnedgång 7 kg.
Allmäntillståndet är väl helt okej.
Fast nu börjar jag nog tycka att det är ganska så tråkigt.
Men, jag ska köra några dagar till.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

12 kommentarer:

  1. Härligt med solen :) Igår o i onsdags var det så mörkt, så mörkt.....Idag skiner solen :) Önskar dej en härlig fredag!
    Kram, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här har vi solsken med!
      Ha en toppendag!
      Kram

      Radera
  2. Men va bra att det släppte kanon ja frisk luft gör susen, och vackert är där oxå. Låter ju bra att du orkar fasta ännu, men måste bli dyrt med jag betalade 189kr för 3 dagar hi hi ha det gott nu å mysig fredag på dig kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det var välgörande med den friska luften.
      Kram

      Radera
  3. Ni har eller har haft snö då ser jag :-) Det har vi inte haft på ett dag, blir kanske kallare på söndag, men mest har vi haft regn, blåst och +6 grader i södra Finland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kom lite snö härom veckan men vi har haft plusgrader och en del regn efter det.
      Kram

      Radera
  4. Så vackra bilder! Skönt att huvudvärken släppte ute i friska luften. Men du, 12 dagar med fasta?! Jag som är orolig för mina 5, börjar på måndag. Eller kanske på söndag? Ska bli spännande att pröva.

    Hoppas du får en riktigt fin fredag kväll!

    Kram ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha så du står i startgroparna, varmt lycka till.
      Jag har bestämt mig för att halvfasta efter denna dag.
      Det börjar bli tråkigt!
      Kram

      Radera
  5. Svar
    1. Ja det är en väcker promenad!
      Kram

      Radera
  6. Mysiga bilder =) Lördagskram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det är en fin promenad!
      Kram

      Radera