fredag 4 december 2015

I mitt kök...




...sitter jag nu.
Det är så mörkt ute så jag har tänt en massa värmeljus på mitt köksbord.
Morgonen är tyst och stilla.
Jag är ensam i min lägenhet just nu.
I eftermiddag får jag hem Mini igen, dax för mammavecka.
Får se om Midi oxå kommer hem eller om hon fortsätter att vara hos Maxi.

Jag tycker om morgnar.
De är så lugna.
Världen har ännu inte vaknat upp.
Många gånger känns det som det bara är jag som är vaken.
Men så är det knappast.

Här i mitt eget har jag det varmt, skönt och gott.
Det finns många andra som inte har det så väl ombonat för sig.
Jag tycker synd om dom.

I helgen ska vi ta fram julgranen och sätta ihop den.
Mini ville verkligen ha julgran i år så då får det bli så.
Själv kan jag tänka mig vara utan men jag är vuxen och inte lika jultokig som barnen.
Nu gäller det att komma på var julgranen står och vart alla julgransgrejer är.
Är inte döförtjust i att gå ner till förrådet i källaren.
Det är så fullt så det är besvärligt att hitta.
Jo jag vet, jag borde rensa ut det förrådet men en vacker dag ska väl det bli gjort oxå.
Där är så mycket att jag faktiskt inte vet vad jag har där....suck!

Meningen var att det skulle rensas vid min och min x-makes separation.
Men han iddes inte utan la ansvaret på mig, trots att han hade/har en massa saker där.
Och det blir så bökigt och svårt när jag inte har bil.
Måste alltid leja någon som kan hjälpa till och ta till sopstationen.
Nå det ger mig huvudvärk så jag tänker på något annat.

Julgranen ska som sagt upp så jag tänker lägga mina julklappar jag hitintills köpt under den  och fresta ungdomarna riktigt ordentligt.
Det finns paket som dom aldrig skulle kunna lista ut vad det är.
Jag har varit listig i år minsann...

Nu är jag inne på dag 5 i fastan.
Tycker att det går över förväntan bra.
Jag har inga problem alls dagtid men sen på kvällen blir det lite jobbigare med lätt huvudvärk och mer hungerskänslor än över dagen.
Men det beror nog på att jag under de sista åren jag mått dåligt har haft det väldigt besvärligt med regelbundna måltider.
Ena dagen har det fungerat medans nästa har det gått åt skogen.
Ibland har klockan varit runt 18-19 tiden då jag kommit på att jag inget ätit på hela dagen.
De veckor jag haft Mini har det fungerat bättre,  åtminstone med middagsmaten men de veckor jag varit själv har det varit si och så.
Det speglar sig nu under fastan tror jag.
Men jag tycker ändå att det känns väldigt bra måste jag tillägga.
När jag sen avrundar min fasta (när det nu blir) så ska jag försöka att vara mer noga med att hålla matrutinen sund.
Det kan säkert gå lättare då efter fastan då jag hållit dessa intag regelbundet efter schemat.

Det är mycket med det jordiska...

Nu får ni ha det jättebra alla fina!

Kramen om!

6 kommentarer:

  1. Godmorgon! Vi har alltid en äkta gran..tas in några dagar före jul..vi ska se nu..äldsta kommer hem den 21 så efter det nångång då...Vad trevligt med mammavecka igen :)
    Ja, här är det också mörkt!
    Ha en bra fredag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter mysigt med äkta gran, det var länge sedan jag hade en sån.
      Kram

      Radera
  2. Så mysigt med alla tända ljusen! Förstår hur du tänker med Julgranen, fullt ut. I vanliga fall brukar vår vara framme, redan. Men vi avvaktar. Vi hoppas fortsatt att jag ändå ska orka resa till värmen i jul, så vi väntar med granen tills det att vi får läkarens utlåtande den 15 december.

    Trist med förrådet, du kanske ska bjuda in nära 6 kära på en röjarlunch?!

    Önskar dig finaste fredagen!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Morgonmyset med tända ljus är ett litet guldkorn i vardagen.
      Kram

      Radera
  3. Ja så klart skall du ha gran om barnen vill det är mysigt :) nu har jag oxå köpt ett fasta paket 3 dagar blir det att testa med först :) får se när jag gör det ...men dricker du inte kaffe alls?? hoppas din fredag blir skön kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lycka till med din fasta, när du nu gör den!
      Kram

      Radera