torsdag 24 december 2015

Julefrid råder...





Nu är vi åter igen hemma efter julfirandet hos min bror.
Det var otroligt trevligt.
Maten var ypperligt god.
Sällskapet socialt och pratigt.
Jag blev ju givetvis jättetrött någonstans mitt på hållet men gick och la mig på övervåningen och vilade en stund.
Vilade huvudet för det blir ju stojigt då man är många tillsammans.

Väl hemma har vi haft vår egen julklappsutdelning.
Jag är jättenöjd.
Jag fick en hel påse lagerblad från Egypten, en Dra-maten-vagn (så jag slipper bära all handling nu under vintern), ett korsordslexikon och så  ska jag få en årsalmanacka (fanns inte just nu).  

Nu råder julefrid här i mitt hushåll.
Så himla skönt...

Ha en go kväll och natt alla fina!

Kramen om!

10 kommentarer:

  1. Låter som du haft det gott o det glädjer mig stor kram å sov gott kramen Evas blogg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag hade det jättebra och jag har fått sova gott i natt!
      Kram

      Radera
  2. Det var bra o fina julklappar du fick. Dramaten är den bästa uppfinningen. Jag använder min massor. Inga axlar,armar o ryggar mår dåligt :) perfekt till handlingen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag ser fram emot att handla med den, har det så tungt med vardagshandlingen över vintrarna då jag har så långt till busshållplatsen och jag håller på att bära ihjäl mig innan jag är hemma.
      Sen kraschar kroppen några dagar men nu så blir det mycket enklare.
      Mina barn månar om sin mor!
      Kram

      Radera
  3. Glömde säga :-)) va fin du var på bilden. Riktigt julig. Kram

    SvaraRadera
  4. Du verkar ha haft lika lugnt och mysigt som jag hade och med ett lagom antal små, roliga och nyttiga klappar.
    Juldagskram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag är väldigt nöjd med hur julaftonen artade sig.
      Kram

      Radera
  5. God fortsättning på Annandagen. Julkramar ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina och detsamma till dig!
      Kram

      Radera