lördag 19 december 2015

Lördag och helg...


Idag är det helg.
Jag har de mina fortfarande sovandes.
Det var så härligt att få hem dom igår.

På förmiddagen så bussade jag mig till byn.
Jag handlade lite på Kvantum, hade fått en presentcheck på 100 kronor så den tog jag med mig.




Det blev en kasse med lite smått och gott i.
Jag började för ett tag sedan med självscanning när jag handlar där.
Himlarns vad det är behändigt särskilt om man vill att det ska gå undan.
Jag handlade ju inte så mycket och det är skönt att slippa stå i kö.
Än så länge har jag inte haft någon krångel med självscanningen, det funkar alldeles utmärkt.

Satt vid busshållplatsen och fy så tråkigt det såg ut.





Det kom snöblandat regn när jag var iväg och så tråkigt uppblött det var överallt.
Ingen särskild julkänsla när man tittar på hur det ser ut direkt.





Tur var att jag tog mössan på mig annars hade jag blivit mycket blötare än jag blev.
Det räckte med väta för mig.
Tur är att just där jag väntade på bussen tillbaka finns en busskur man kan gömma sig i så man slipper bli alldeles för våt.

Nå bussen kom, men var väldigt försenad, pga vädret och jag tog mig hem.
Packade upp min kasse varor och sen hade jag helg.

Ungdomarna kom ganska så tidigt på eftermiddagen full av berättelser.
Midi visade lite foton från Egypten men hon ska lägga över dem på datorn, då blir det lättare att se.
Jag lagade middag.
Vi åt, pratade och så fikade vi.

Sen ramlade vi ihop i varsin säng, alla behövde vila och ta det lugnt.
Så det var den dagen det.

I dag ska jag göra ugnsbakad lax, hemgjord romsås, kokt potatis och haricots verts till middag.
Ungdomarnas val.

Ha en härlig Lördag alla fina!

Kramen om!

8 kommentarer:

  1. Härligt att ha alla hemma!
    Blött är det här med
    Ha en bra dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är mysigt när ungdomarna är här men jag har bara två av tre hemma, den tredje tror jag jobbar!
      Kram

      Radera
  2. God morgon ...fina du o fin bild på dig :) du har snö allafall lite mysigt :) härligt med dina ungdomar hemma o det blir varmt o gott i hemmet ::) njut av det kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Egentligen är det inte så mycket snö här just nu, mer slask och väldigt halt då det kom snöblandat regn igår som övergick till regn.
      Men jag behöver inte gå ut så jag klarar mig från att trilla på ändan. *L*
      Kram

      Radera
  3. Hej

    Jag använder också självscanning tycker det är perfekt och snabbt går de, ja om man inte har oturen att plocka upp alla varor ändå.. som jag lyckats med när jag är som mest stressad.

    Snygg mössa i min smak, har lite kärlek till mössor =)

    Ja vädret är inte alls roligt nu, ingen julstämning alls..

    Önskar dig en fin lördag

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ganska ny på självscanning och har ännu inte "storhandlat" med den så jag har ingen aning om jag skulle strula till det.*L*
      Ha en fin Lördag du med!
      Kram

      Radera
  4. Verkligen så trist väder nu! Självscanning tycker jag fungerar super bra, har vi haft ett par år nu. Men tänker att du kanske bor inom hemleverenas för ICA Maxi i Birsta? Där kan man numera handla maten online och få den hemkörd. Kanske kan vara ett alternativ om du ska storhandla?

    Kram ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej så nära ICA Maxi Birsta bor jag inte.
      Bor en del mil norröver därifrån.
      Kram

      Radera