lördag 12 december 2015

Lördag...




Från gårdagens promenad.
Bäcken men utan is.

Jag gick ut på en promenad i går med.
Jag gick runt Hälsans stig.
Å jag träffade en gammal kollega sen mängder av år tillbaka.
Vi blev fast en lång stund.
Det var så trevligt att träffas och uppdatera läget.

Jag skrev att isen inte lagts sig men där hade jag fel.




Mitt på sjön ligger det tunn,tunn is.
Tänk att folk vintertid brukar promenera över isen här.
Det har jag aldrig tordes, jag har stor respekt för sjöar och isar.

När jag kom tillbaka efter promenaden blev det bara softhäng här.
Helt allena, vad ska man hitta på.
Såg en serie jag missat dagen innan.
Sov siesta för jag blev för trött för att orka hålla mig vaken.

Så ringde Mini och sa att han kommer förbi och hämtar sina saker ändå.
Han hade trott att det inte skulle bli förrän idag.
Så då var det bara för mig att gå in i hans rum, bädda ordning hans säng med överkast.
Började vika kläder och vek ihop det jag tvättat under morgonen.
Det enda som inte hade torkat var joggingbyxorna som fortfarande var blöt i fickorna.
Så jag förmanande honom så han skulle komma ihåg att hänga upp dom hos sin far.

Nu kanske ni tycker att det är överkurs att hjälpa sonen fixa sitt rum och sina kläder när han ska hämta dem för pappavecka.
Jag gör det främst för att X-maken sitter ute i bilen när Mini springer in för att fixa sina saker, så att det inte tar för lång tid att X-maken blir irriterad på Mini.
X-makens humör vet man aldrig hur det är...

Igår funderade jag starkt på om jag skulle börja avrunda fastan och typ deltidsfasta, äta en lätt lunch och fasta resten av dagen.
Kan säga att jag inte bestämt mig ännu men snart måste jag börja avrunda denna fasteperiod.
Vet inte hur pass tjurig jag har lust att vara.
I går tappade jag lite stinget och det kändes bara jobbigt men idag känns det bättre.
Så jag får se hur jag gör...

Ha en toppenlördag alla fina!

Kramen om!

6 kommentarer:

  1. Hoppas att lördagen blir bra!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag säkert att den blir!
      Kram

      Radera
  2. Känner igen det där med att pappan väntar i bilen o humöret är si o så, skönt med en promis o en bekant är ju aldrig fel, låter bra att kanske börja ära lite smått :) kläderna är väl lite rymliga nu då *S* vackra bilder du visar :) kram å ha en fin dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag vill ju underlätta för sonen så det inte blir sura miner.*L*
      Ha en underbar dag!
      Kram

      Radera
  3. Hej
    Precis så reagerade jag ang. din son, innan jag läste orsaken, haha.
    Snö och is har vi inte fått uppleva i Skåne än, det kanske inte kommer heller. Lika bra det eftersom jag kör till Malmö ofta och är skiträdd för vinterväglag.
    Tycker du är strong som fastar, det är väl ok i fuska någon gång annars är det lättare att allt faller

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag börjar nog att trappa ner på fastan nu.
      Börjar känna mig nöjd efter 14 dagar.
      Ha en fin tredje Advent!
      Kram

      Radera