måndag 14 december 2015

Ny vecka och samtal...





Då är vi inne i en helt ny vecka igen.
Å idag ska jag promenera in till byn för jag har samtal.
Ärligt så har jag ingen som helst lust.
Min hjärna är trött efter helgen.
Bara för att jag hade detta långa härliga besök i Lördags av Beda och fr H så var jag sängliggandes hela dagen i går.
Det var inte mycket som jag orkade sitta uppe.
Har inte kommit ur det än, skulle behövt ligga i sängen idag med men se det går ju inte.

Har inte lust att betala för uteblivet besök, som det skulle bli om jag avbokade i dag.
Så jag får bita ihop och traska iväg.
Och inte blev det bättre när jag tittade på temperaturen heller.
Den visar på -12 grader.
Inget väder för köldhatande Millan.
Jag fryser bara jag tänker på att gå ut genomdörren.

Häromdagen snöade det så det är vitare ute nu.
Inte mycket men något mer än det varit på sistone.

Det blev ett enda suckande idag märker jag!

När jag kommer hem igen lär jag trilla ner i sängen.
Samtalen tär måste jag säga.
Möjligen blir det bra på sikt men just när man sitter där är det skitjobbigt.
Å jag orkar egentligen inte med skitjobbigt idag.

Men skam den som ger sig, det är bara att ta fram den där tjurigheten inom sig och traska iväg och sitta på ett samtal jag inte vill vara på och sen traska hem igen och hoppas att jag inte fryser ihjäl på kuppen.

Ha en skön början på veckan alla fina!

Kramen om!


10 kommentarer:

  1. Ja,huga vad kallt det är alltså! Här blir det så att sonen vill äta i skolan. Ska till 10.35. Jag lagar mat sen då jag kommer hem...alltså då jag varit o handlat. Handlar i stan då det är så pass nära. M har rätt så mycket där i ladugården. Var o talade nyss med honom...Ha en så bra dag du kan :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo nog är det kallt ute.
      Det är rent ut sagt gräsligt!
      Kram

      Radera
  2. Ja idag är det kallt så klä på dig ordentligt. Förstår att det är jobbigt att gå till det samtalet då du inte känner för det. Men snart är du hemma i stugvärmen igen och det hela är över.
    Ha det så bra du bara kan. Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag klädde mig ordentligt men det var ändå kallt, blåste.
      Frös som en dåre när jag kom hem!
      Kram

      Radera
  3. Usch ja att ge sig ut för att man måste är tråkigt det är min tur i morgon ..idag gör jag det för att jag vill men lite senare :) hoppas det går bra med allt & dagen blir fin o vilken fin bild stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dagen har väl varit okej men jag har frusit hela tiden.
      Fick aldrig upp värmen sen jag kom hem igen.
      Kram

      Radera
  4. Jo du, det är KALLT hos mig med :( Hur gick samtalet ? hoppas att det var givande i alla fall för dig... Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev inget samtal, systern avbokade när jag nästan var där så det blev bara att vända om hem igen.
      Kram

      Radera
  5. Så trist att du känner så av samtalen, har du berättat det för hen?! Om inte kanske du bör göra det, för samtalen ska hjälpa, inte stjälpa. Vilken härlig lördag du fick! Njut av den känslan, tills det att energin är tillbaka ❤️

    Kram❤️❤️❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har skrivit lite mer utförligt om samtalen i nästa inlägg!
      Kram

      Radera