måndag 7 december 2015

Ny vecka...




Då har vi måndag igen, en helt ny vecka med nya möjligheter.
Fotot tog jag i Torsdags när jag var på väg till bussen.
Nej inte minsta snö men idag är det lite snö, knappt så det täcker marken.
Jag som inte gillar snö är ganska så nöjd över det lilla som kommit.
Det kan räcka tycker jag.

I går gick jag all in på vila och återhämtning.
Jag gjorde inget förutom att laga middag.
Det var en mycket skön dag dock smärtsam då kroppen höll på att värka sönder.
I dag känns det något bättre men jag har fortfarande ont.

Nu går jag in på 8;onde fastedagen.
Oj så tiden går.
Det går fortfarande bra men det är ganska så tråkigt att bara inta flytande föda.
Äppeljuicen och multifruktjuicen är väldigt goda, grönsaksjuicen är helt okej men jag är inte så förtjust i rödbetsjuicen.
Den sist nämnda smakar lite jordig eller så inbillar jag mig det.
Buljongen jag äter till lunch är god och fasteteet smakar bra.
Å konstigt nog klarar jag av att dricka det teet utan mjölk men kanske för att det är ett grönt te som det fungerar.
På det stora hela så ska jag inte klaga.
Jag kan fortsätta några dagar till utan att stupa.

I morgon kväll så tar flickorna bussen till Arlanda och på Onsdag morgon så flyger dom till Egypten på en veckas badsemester.
Det blir nog konstigt att inte ha henne här men jag tror att dom kommer att få det väldigt skönt.
Båda flickorna behöver ett miljöombyte så att dom kan ladda om batterierna.
Jag kommer givetvis att vara orolig tills jag hör att flygresan gått bra och dom är framme.
Det är ju så oroligt i världen idag, tyvärr!

Snart ska jag klä mig och ta en liten promenad.
Jag ska inte gå så långt, bara till närbutiken.

Ha en underbar början på veckan alla fina!

Kramen om!

12 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Hoppas att det går bra för döttrarna! Här är det halt o vått väder. Lite snö har vi..
    Ha en bra måndag'
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just kommit in från en promenad.
      Hos oss är det ganska halt nu men det var bra sandat efter gångbanan.
      Kram och ha en bra dag!

      Radera
  2. Som du höll på i lördags, klokt att det var vila och återhämtning som gällde igår ❤️ Lite nyfiken på dina fastesoppor, varifrån har du beställt? Är det ett färdigt program? Skönt med värme i Egypten, dina döttrar kommer att få en toppen resa!

    Kram❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har lämnat en länk på din sida där jag skrivit mer utförligt rörande fastan.
      Kram

      Radera
  3. Här är snön bort igen, men isigt istället. Jo jag förstår dig angående resan min åker till Chicago i mars, är inge glad när det är som det är nu, men samtidigt så kan de ju inte sluta leva. Skulle jag få bestämma skulle jag låsa in dom och hålla de trygga, men de går ju inte =)

    Önskar dig en fin dag

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nope man kan inte låsa in sina barn, man måste låta dom leva sitt eget liv.
      Kram

      Radera
  4. Ja det låter bra att du kunde vila hela dagen, jag känner så oxå nu sover så dåligt på natten fattar inte varför! oj dag 8 ..jag skall ta 3 dagar men kan inte bestämma mig när :) ha en fin dag kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo dagen var skön, precis vad jag behövde.
      Jobbigt att du inte kan sova på natten, jag vet hur det är!
      Kram

      Radera
  5. Vad duktig du är som klarar av att fasta. Så klokt av dig att vila och ta det lite lugnt så du hämtar nya krafter. Förstår att du är lite orolig då tjerna ska åka iväg. Men de kommer att ha det så mysigt och snart är de hemma igen med ny energi.
    Ha en fin måndag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fastan går över förväntan bra, jag är riktigt förvånad måste jag säga.
      Ha en skön Dag!
      Kram

      Radera
  6. Jag längtar verkligen efter snö. Jag får ingen julkänsla alls när det är lika varmt ute nu som i midsommar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Själv kan jag vara utan då jag verkligen inte tycker om snö. *L*
      Jag får min julkänsla inomhus där det är varmt och ombonat.
      Kram

      Radera