onsdag 23 december 2015

Över förväntan bra...





...gick mitt julhandlande igår.
Hade rent sagolik tur eller så handlar det om ren skicklighet jag utvecklat genom de sista 8 åren för att jag ska slippa vara uppe i så många människor för lång tid.
Julhandel och byn brukar inte höra ihop.

Men nå jag åkte in med 10.30 bussen, i stan 10.40.
Gick direkt in på H&M och hittade ganska så omgående klänningen till min brorsdotter.
En före i kassan så det gick smidigt att betala.
Så gick jag på glasbanken och köpte mig en flaska vuxenglögg.
Därefter promenerade jag ner till ICA, tog en vagn och letade fram min handlingslista och penna.
Sen var det bara att börja beta av den och det gick i ett hastigt tempo.
11.36 hade jag betalt, packat ner alla kassar och ringt taxi.
5 minuter senare packade vi in alla kassar i taxin.
Och en stund senare var jag hemma och ungdomarna kom ut och hjälpte mig att bära in kassarna.
Då visade klockan på ca 11.55.

Det tycker jag var bra jobbat för att vara en dan före dan före dopparedan.
Å så fick jag kraft att orka med resten av dagen.

Till middag panerade jag skinksnitzel, gjorde potatisgratäng, kokade gröna ärtoroch hade ett vitlökssmör till.
Det var gott tyckte vi alla tre.
Ungdomarna tog disken.
Jag la mig för att sova siesta men det gick inte.
Det var en sån dag..

Senare på kvällen värmde vi glögg och åt pepparkakor och därefter la jag mig i sängen och tittade på Annica Bengtsson på fyran.
Såg klart hela och så kunde jag inte somna...igen!

Ja, ja sånt är livet.
Jag är i alla fall nöjd med gårdagen, skönt att slippa affärer idag.

Strax ska jag klä mig och ta en liten promenad, göra bort den tidigt!

Ha en skön och stressfri dag alla fina!

Kramen om!

12 kommentarer:

  1. Vad bra att det gick såpass bra :)
    Ha en bra dagen före!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tittar in och önskar dig en God Jul

    SvaraRadera
  3. God Jul önskar jag dig och de dina =) Julkram ♥

    SvaraRadera
  4. Det var en smidig julhandel :)

    God Jul <3
    Kram

    SvaraRadera
  5. Du är duktig på att shoppa snabbt o smidigt hem igen :-) sen att du även fixade så snabbt julklappen:) imponerande. kramen

    SvaraRadera
  6. Det var smidigt och effektivt jobbat! Skönt när det inte är massor av mänskor i affärerna, ingen trängsel och stress - det var lugnt hos oss 24.12 på förmiddagen, då fick jag mycket gjort.
    Glasbanken :-) ... ett sådant kul ord, har inte hört det förr - lärde mig alltså nåt nytt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man lär så länge man lever...*L*
      Kram

      Radera