torsdag 10 december 2015

Promenad...





Så här tråkigt såg det ut i går efter gångbanan in mot byn.
Inte mycket snö och så var det 5 plusgrader så det tinade ganska så friskt.

Jag tog alltså en promenad i går.
Behövde gå till närbutiken och passade på att gå en runda.
Det var bitvis halt, bitvis blött och så började det regna.
Så de sista 25 minuterna gick jag i regn.
Kändes lite konstigt då det var den 9 December.





Men visst finns det lite snö som här på fotbollsplanen.
Gräsmattorna är täckta med.
Det är bara vägarna som är smutsiga och tråkiga.

Nu är ju inte jag något stort fan av snö, som ni som läser mig säkert listat ut.
Men visst kan det få vara lite vitt så länge det inte är massor av köldgrader.
Jag fryser mig genom hela vintern.
Det spelar ingen roll hur mycket jag tar på mig så fryser jag.
Jag är verkligen ingen vintermänniska.
Kunde jag skulle jag som björnarna gå i ide.
Men det kan jag ju inte, tyvärr...

Nu ska jag klä mig för en promenad.
Känns som om jag behöver lite frisk luft.
Har en begynnande huvudvärk, kanske kan jag kurera den.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

16 kommentarer:

  1. Hoppas att huvudvärken hålls borta. Här är det regnigt o vått väder....
    Ha en bra dag

    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Huvudvärken lättade av promenaden.
      Kram

      Radera
  2. En promenad kan göra underverk och jag håller tummen att din huvudvärk släpper snart ha en promenad dag kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo promenaden gjorde verkligen underverk.
      Kram

      Radera
  3. Ni har ju lite snö iaf här är det bara en massa is. Jag fryser jag också spelar ingen roll om hur mycket jag än tar på mig. Men ändå älskar jag vintern ja när det är riktigt med snö inte sådant här väder.

    Kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är en hel del is oxå, lite besvärligt att gå vissa sträckor.
      Kram

      Radera
  4. Jag vill också gå i ide ... ;)/Mormor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trodde jag var ensam om den känslan. *L*
      Kram

      Radera
  5. Hoppas att huvudvärken din gár över snabbt..Här blir det ju ingen snö,men rákallt är det ialla fall.Det är inte mánga som tror det om Spanien men sá är det verkligen. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, nej man tänker nog inte att det ska vara råkallt där.
      Kram

      Radera
  6. Jag gillar verkligen inte heller vinter med snö och speciellt INTE den bistra kylan som kan råda. I Västerbotten snöade det hela gårdagen och natten nu som varit (blötsnö) Och nu på morgonen är det förmodligen ganska lönnhalt under snön som lade sig... Som tur är har det inte varit rejält med kallgrader ännu som det brukar vara ibland i December.. KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då är vi två norrlänningar som inte gillar vinter, kyla och snö. *L*
      Kram

      Radera
  7. Jag tycker det är trist med lite snö. Det blir så mörkt då. Synd på regnet, det blir ishalka....akta så du inte sätter dig på ändan på dina promenader :-) kram till dej

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gick bra men nog var det bitar med halka så jag fick ta det jätteförsiktigt men jag höll mig på fötterna.
      Kram

      Radera
  8. Kul att du visar vardagsbilder och inte bara vackra vyer med gnistrande vit snö. För det ÄR ju så här det ser ut då vi har slask :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, inte så vackert men en realitet.
      Kram

      Radera