torsdag 17 december 2015

Sent i går kväll...





...landade planet från Egypten på Arlanda.
Flickorna kom hem utan krångel och utan att det hände något otrevligt.
Nu sitter dom på en buss hemåt.
Så natten har dom tillbringat på Arlanda.
Någon gång sen eftermiddag är dom hemma igen.

Det känns som att jag kan slappna av nu.
Allt har gått bra och nu återstår bara för mig att se foton och höra alla berättelser från resan.

I går så bestämde jag mig för att åka in till byn och handla inför helgen.
Det var inte mycket jag behövde, två mjölk, tandkräm, 1.5 kg clementiner, ost osv.
Jag flängde runt i butiken så jag snabbt skulle ta mig till kassan för jag tänkte åka på övergång (alltså med bussen fram och åter inom en timme från jag klev på).
Man har alltså ca 35 minuter på sig innan bussen går tillbaka.
När jag stod i kassan ringde Beda och undrade vart jag var för hon hade tänkt spendera sin lunch med mig.
Så hon hämtade upp mig utanför affären och så fick jag vackert skjuts hem och slapp bära kassen från bussen och hem.
Sicken himla röta jag hade där.

Väl hemma kokade jag kaffe och så var tjötandet igång igen.
Vi hade en väldigt trivsam timme innan det var dax för Beda att åka tillbaka till jobbet igen.
Jag har en himla tur som har henne som vän.
Hon är så otroligt härlig.
Hon är väldigt egen, verkligen inte som någon annan och det är det jag gillar med henne.
Att hon struntar i andra och är den hon vill vara, lite smågalen sådär och otroligt rolig.
Och så kan hon riva ifrån när något är galet, hon är ingen som någon kan köra över eller trampa på.
Jag har alltid gillat människor som är udda, som inte är vanliga "Svenssons".
Sån har jag varit i hela mitt liv men jag är ju själv en ganska så udda kuf så det kanske är därför.
Kaka söker maka ni vet...

Resten av eftermiddagen och kvällen såg jag på tv8 play, det blev "Fader Brown" och tre avsnitt av "Morden i Midsomer" som jag inte sett tidigare.
Å så hann jag med en siesta.

Jag är som vanligt trött hela tiden.
Det spelar ingen roll om jag sover mycket eller lite så är jag alltid lika trött.
Nu har jag haft det så här under så många år att det blivit normalt, att aldrig känna mig pigg.
Ganska så sorgligt men sant.

Nu får ni ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!


6 kommentarer:

  1. God morgon ...jo då magen är inte helt överens idag heller.... men men ja då hade du nog gillat mig jag är nog en lite ikke helt vanlig svensson hi hi säger dem allafall :) jag är jag o ingen annan,,,,ibland har man tur i livet o hittar en fin väninna härligt ta hand om dig kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du hade ned all säkerhet passat in i min vänskapskrets. *L*
      Kram

      Radera
  2. Vilken tur du hade, som fick skjuts hem och dessutom en trevlig stund med din vän! Så jobbigt det måste vara att lida av en kronisk trötthet, som du verkar ha. Hoppas att du får en fin dag! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst hade jag tur.
      Och ja det är jobbigt att alltid vara trött, energinivån blir liksom aldrig hög.
      Kram

      Radera
  3. Vilken tur du hade som fick skjuts :) Härligt med såna vänner, Såå bra att allt gått fint för döttrarna :) Sent på måndagskvällen kommer dottern hem :)
    Jag har torkat dam, lagat mat o varit ut med hunden.Nu lite vila före dammsugningen :)
    Ha en bra torsdag


    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så skönt att du får hem din dotter, jag längtar tills jag får krama om mina!
      Kram

      Radera