lördag 5 december 2015

Tänka sig...




Jag har jobbat hårt idag.
Städat vardagsrummet, bytt gardiner (som jag strukit), plockat fram dukar (som jag strukit), tagit fram tomtar, ställt upp julgranen och satt ditt ljusen, sen klädde ungdomarna granen och jag hängde slutligen på glittret.

WOW, så här tidig har jag nog nästan aldrig varit men jisses så mysigt det blev.
Just nu har jag tänt mängder av levande ljus i vardagsrummet oxå så nu är det super-mega-mysigt.

Å så har jag lagt julklapparna som jag redan slagit in under granen...

Ja säg ba de...helt sanslöst för en ann som knappt orkar kliva upp vissa morgnar.
Men det kanske jag inte orkar i morgon...kliva upp alltså.
Jag lär märka.

Just nu känner jag mig mer än nöjd i alla fall!

Ha en toppenafton alla fina!

Kramen om!

8 kommentarer:

  1. Skönt att ha det klart gissar jag! Nu kan du bara njuta!

    SvaraRadera
  2. Lägger jag julklappar under granen så kan inte barnbarnet låta bli att gå och öppna paketen. Likaså katten, hon ska också försöka ge sig på julklapparna eller julklappspapperet som är på julklapparna... Och på nåt konstigt vis kan katten ta ner julgranskulorna i julgranen också... Och då är det rena rama lekstugan för kissen och även barnbarnet, hi hi....De hjälps åt liksom... Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då förstår jag att du låter bli.
      Kram

      Radera
  3. Men så duktig du har varit. Vi har inte klätt granen ännu. Hade tänkt göra det...men blev sjuk...Det är ett sånt jobb bara för några veckor, att pynta för julen tycker jag. Men mysigt:) Hoppas du mår bra idag efter allt stök som du gjort. Ha en fin söndag. Kramen till dej

    SvaraRadera
    Svar
    1. I dag får jag sota julstökandet.
      Har grymt ont i ryggen och kroppen men jag vilar idag så det går ändå.
      Kram

      Radera
  4. Men oj va mysigt och vilken fin gran :) ja jag förstår om du är trött hi hi vem hade inte varit det ...glad 2 advent vännen ha det bra kramen

    SvaraRadera