lördag 5 december 2015

Tidig lördagsmorgon...




Då sitter jag här i mitt kök.
Jag har en liten mugg kaffe bredvid mig.
Egentligen är det fusk då man inte ska dricka kaffe under fastan men jag har kommit fram till att jag mår bättre av denna lilla mugg på morgonen.
Å jag får bestämma helt på egen hand, det är ju himla bra.

I går fick jag hem två av mina allra bästa, Mini och Midi.
Det var härligt med fullt hus igen.
Midi hade shoppat en del, det var många fina kläder hon visade upp.
Mini var lite låg för han hade ont i huvudet.

Jag hade ju inte förberett någon middag.
Frågade om Mini kunde tänka sig pizza som jag hade i frysen och det var okej.
Till Midi gjorde jag en tonfisksallad med ägg.
Så vips var middagen klar.
Själv så hade jag min grönsaksbuljong att skeda in.
Kanske inte den roligaste fredagsmiddagen i mannaminne men det gick an.

I dag så ska ungdomarna få räfflad potatis i ugnen, stekt lövstek med vitlökssmör och haricots verts.
Det är ju inte så komplicerat för kockan att göra.
Jag ska väl erkänna att just nu känns det inte så roligt att stå och laga mat som jag inte själv kan äta men det får gå.
Till  Söndagens middag har Midi beställt stuvade makaroner och stekt falukorv.
Tydligen var det jättelänge sedan hon åt det så fast det är Söndag ville hon att jag ska laga till det.
Och den ömma modern gör det givetvis, allt för de rara ungdomarna!

Nu är jag inne på dag 6 i fastan.
Måste säga att det känns otroligt bra.
I går kväll hade jag inte ens huvudvärk.
Däremot är jag fortfarande ganska så frusen av mig.
Och konstigt nog tänker jag inte alls på mat.
Älskade E fastade för ett tag sedan och det enda hon pratade om var olika recept hon sökt fram som hon skulle laga till efter att hon slutat fasta.
Så känner inte jag.
Inte än i alla fall, får väl se framöver om jag helt plötsligt börjar sluka recept på nätet.*fniss*

Nu ska jag läsa lite bloggar så ha det så gott alla fina!

Kramen om!


9 kommentarer:

  1. Godmorgon på dej! Skönt att ha ungdomarna hemma :) Våra 2 sover än. Äldsta dottern kommer den 21 december! Nya inlägg uppe på min blogg nu.Skriver 2 . Har en julkalender som jag tidsinställer o så en dagens:)
    Ikv blir det utgång med de bästa vännerna G & M
    Ha en härlig lördag!

    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har precis varit in och läst ditt inlägg.
      Hoppas ni får det riktigt mysigt när ni går ut och äter.
      Kram

      Radera
  2. Ja du jag fick hem mitt faste paket igår skall testa med 3 dagar men vet inte när jag skall börja men tänkte sen att 1 gång i månaden kan vara bra :) tänker att kaffet blir jobbigast för mig :( ha ha men men ha en toppen lördag med kidsen kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan nog fuska och dricka någon kaffe om du vill.
      Kram

      Radera
  3. Hej Millan
    Har du fastat förr? Är det av hälsoskäl, att rensa kroppen?
    Så vill jag också tacka di för att du kommenterar hos mig :)
    Ha en skön andra advent.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har fastat förr men nu är det jättelänge sedan sist.
      Gör det för att rensa kroppen och om jag förlorar några kilon blir jag bara glad!
      Kram

      Radera
  4. Kaffe på morgonen är dagens bästa stund tycker jag. Det smakar ju så himmelskt gott "just" då.

    Middagen som ungdomarna ska få, låter gott. Jo...enkelt att laga. Enkelt men gott.

    Ha nu en toppen lördag fina du. Själv ska jag kika på "så mycket bättre" ikväll. Äta gott ska jag åxo.

    Kramelikram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst är det så, kaffe är guld värt, särskilt på morgonen.
      Ha en underbar kväll!

      Kram

      Radera
  5. För att verka tjatig och säga som alla andra...att kaffet på morgonen är den bästa koppen:) Det är gott och mysigt just då:) Tur man har nåt i frysen som passar, när ungdomarna kommer hem:) Ha det fint, och fortsatt lycka till med fastan. Kram

    SvaraRadera