torsdag 3 december 2015

Torsdag då och lite fasteprat...




Då börjar vi närma oss helg igen.
Tänk så fort dagarna går.

I går så tog jag en ganska så lugn dag.
3;e dagen av en fasteperiod brukar vara tuff.
Nu var det inte så farligt.
Jag klarade dagen bra.
Jag gick ut en sväng, tog bussen till närmaste postställe och returnerade jackan så jag hade det ur vägen.

Någon har undrat lite om min fasta.
Jag har köpt ett fastepaket på Apotea.se.
Den heter 5 dagars fasta tror jag.
I paketet finns buljongtärningar, ett fastete, drycker ( 1 fl grönsaksjuice, 1 fl rödbetsjuice, 1 fl multifruktjuice, 2 fl äppeljuice) samt ett Glaubersalt.
Med paketet följer ett schema hur dryckerna, buljongen och teet ska intas.
Väldigt enkelt.
Paketet kostar 279 kronor.
Jag anser att det räcker längre än 5 dagar men det beror väl på hur mycket man dricker.
Jag kan inte få i mig hela schemadagen utan det blir alltid något kvar.
Sen har jag skickat efter ett paket till då  min plan nu är att minst fasta 10 dagar, kanske fler.
Jag är ju inne på min 4;e dag nu och har gått ner 4 kilo.
Det mesta är väl vätska och slagg.
Men jag mår bra så jag fortsätter.
Det enda jag känner av är lite lätt huvudvärk på kvällen och så fryser jag mer än vanligt.

Kan visa hur dag 4 ser ut i schemat;

  • Morgon; 1.5 dl äppeljuice + 0.5 dl vatten
  • Frukost; 1.5 dl multifruktjuice, 1-2 koppar fastete
  • Förmiddag; 1-2 koppar fastete
  • Lunch; 1 tärning buljong + 5 dl kokande vatten
  • Eftermiddag; 1.5 dl äppeljuice + 0.5 dl vatten, 1-2 koppar fastete
  • Middag; Värm 1 dl grönsaksjuice + 1/2 buljongtärning + 4 dl vatten
  • Kvällsmål; 1 dl rödbetsjuice + 1 dl multifruktjuice + 1 dl vatten
  • Läggdags; 1 kopp fastete

Ni se det är en himla massa mål man ska ta in.
Utöver det ska man dricka vatten oxå.
Jag hoppar över morgon och läggdags.
Sen dricker jag inte mer än 1 kopp fastete per gång.
Å för mig fungerar det!

Många tycker kanske att det är helt vansinnigt att utsätta sin kropp för fasta men det finns så många andra tokerier som t.o.m kan vara värre än detta.
Jag pratade med finaste Pappelino i går kväll.
Han berättade om hans förra fästmös ( hon som dog) pappa.
En gång om året  fastade han i 3 veckor.
Gissa vad han fastade på?
Jo på massor av kaffe och vatten.
Ingenting annat.
Han gick ner mellan 20-25 kilo på denna fasta.
Det skulle jag inte klara av, eller vad säger ni?
Så det finns tokigare saker än min typ av fasta.

Nu är det tid för mig att avnjuta min frukost.

Ha det så gott alla fina!

Kramen om!


8 kommentarer:

  1. God morgon ,,,,tack för info ja att fasta kan vara bra för kroppen kanske inte för att gå ner i vikt men för att rensa ut allt skit....så 3 dagar för mig hade varit skönt, men inget kaffe?? ops så länge man mår bra så är det väl ok för vätska är bra ..lycka till :) skön dag till dig kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag dricker en liten kopp kaffe på morgonen, har insett att jag mår bättre av det.
      Så jag följer inte schemat bokstavligt!
      Kram

      Radera
  2. Godmorgon! Jag kan tyvärr inte alls fasta..magen o huvudet tål inte...
    usch för snöslask hos oss..bläh....Har dammsugit, snart blir det golvtvätt..det går nog bra med städandet ;)
    Ha en bra dag du med!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är många som av olika anledningar inte kan fasta.
      Kram

      Radera
  3. Hej jag kan inte heller fasta provade för något år sedan, men jag mådde jätte dåligt... fast jag tror kroppen skulle behöva de ibland. Hoppas det går bra med allt och 4kg är ju jätte bra.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns riktigt bra så jag tror att jag ror i land mitt projekt!
      Kram

      Radera
  4. Har aldrig en provat fasta. Har aldrig tänkt tanken ;) grattis till vikt nedgången.:-)) Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har fastat flertalet gånger i mitt liv men nu är det säkert 10-15 år sedan sist.
      Kram

      Radera